Diskuze
Rozmach elektromobilů brzdí moc levný benzin
Děkujeme za pochopení.
Petosh
Hlavni brzda rozmachu elektromobilu
Citace z clanku: "Hlavní brzdou všeobecného rozšíření elektromobilů je podle něj dojezd. Automobilky si to uvědomují a pracují na tom."
Nad porizenim nejakeho levneho elektromobilu do mesta jsem uvazoval. Za nejvetsi brzdu rozmachu elektromobilu ovsem nepovazuji dojezd a vlastne ani cenu (jde sehnat i levny), ale pro denni provoz je naprosto klicove dobijeni.
Vetsina lidi ve mestech nema k dispozici zabezpecene stani nebo garaz, kde by mohli elektromobil pres noc dobit. Dobijeci stanice sice existuji, ale uz se vidim, jak se mi chce 2x tydne vest auto nekam na druhy konec mesta na noc na dobiti (a trajdat se MHD domu a pak zase pro auto). A i kdyby slo o rychlodobijeni, ktere udajne naplni baterie na 80% za pul hodiny, jak se nekde psalo, tak pul hodiny cekat by se mi taky nechtelo.
A k tomu jeste otazku: Nevi nekdo jestli ma ono rychlodobijeni vliv na zivotnost akumulatoru?
benito.juarez
Re: Hlavni brzda rozmachu elektromobilu
Obávám se,že rychlodobíjení vliv má.
Maséér
Moc levný benzín
Na idnesu si asi někdo dělá zase z lidí prdel..pruměrný plat pod 1000 euro,který je směsný ve srovnání s cizími platy a cena za litr vyšší jak jedno euro. Víc komentovat není potřeba.
superkutil
Problém spalovacího motoru
Problém spalovacího motoru je v tom, že pokud nejede v optimálním režimu, tak je ztrátový (běh na volnoběh, podtáčení, přetáčení). Pokud se povede tyto režimy odbourat (systém START/STOP, inteligentní automatická převodovka), tak spotřeba u spalovacích motorů klesne.
Hagenbaden
Re: Problém spalovacího motoru
Jestli ono to nebude tim, ze ani provoz po pozemnich komunikacich neni optimalni . Ale treba vymyslis nejaky zlepsovak
superkutil
Je to předražené!
Problém je v tom, že normální člověk kouká hodně po pořizovací ceně, chytřejší člověk bere v úvahu jak pořizovací cenu, tak i provozní náklady. Bohužel cena elektromobilu je nesmyslně vysoká (je konstrukčně jednodušší jak klasický automobil) a jediná položka zvyšující cenu jsou baterie. Ty třeba Francouzi vymysleli jako výměnné a pronajímatelné. Jakmile budou celkové náklady po cca 3 letech srovnatelné, tak bude elektromobil prodejný. Některé státy elektromobily dotují z ekologických daní vybíraných na autech se spalovacím motorem. Dokonce existuje řešení elektromobilu a malou benzínovou turbínou pro dobíjení baterií a pomoc bateriím při pohánění elektromotoru.
Lev-z-Rožmitálu
moc levný benzín?
spíš drahá elektřina ne?
stejně je to pitomost elektřina s uhelek nebo ropa vyjdou nastejno
Deleter
Re: moc levný benzín?
No to dost těžko. Elektrárna přeci jenom běží na jiném zatížení a tedy na jiné účinnosti, než spalovací mašinka, která jede na jmenovitý výkon párkrát za životnost. Navíc při brzdění motorem dostáváte elektriku u elektra, u spalováku prd.
Barbucha_the_bearspook
Zatím
Dokud budou stát baterky tolik, co 3/4 auta, tak zůstanu u svého třiapůl litrového šestiválce, protože jeho provozní náklady jsou stále nižší.
Mira4
Já se pořád nemohu dopídit údaje,
kolik litrů nafty, kubíků zemního plynu (nebo jejich ekvivalentu) je třeba spálit v elektrárně, abych nabil elektromobil a ujel s ním 100 km, neporadili byste?
tmf
Re: Já se pořád nemohu dopídit údaje,
tuhle jsme četl, myslím, že to byl ten škodovácký plátek, a tam bylo uvedeno, že elektroauto o výkonu 15kW vypustí nepřímo 133 mg CO, vypustí to za něj elektrárna.
markusik13
A co atomky?
A jak to bude s elektřinou? Budeme nabíjet a jezdit jenom v době kdy fouká a svítí slunce?
wrah
Malý návrh
Měl bych takový návrh, co kdyby v koupi elektromobilu byla nějaká forma možnosti si způjčit normální auto na nějakou omezenou dobu již v ceně? Třeba na 20 dní za rok, jedno jestli po dnech, nebo v kuse? Prostě jen, když budete potřebovat jet dále, než kam vám elektro dojede, tak dojedete do města s půjčovnou a přesednete? Cesta se maximálně prodlouží o pár desítek kilometrů a zdržení bych tipoval max na hodinku.
truthspeaker
Re: Malý návrh
Nesmysl. Dnešní půjčování aut podléhá obrovským špičkám - víkendy, státní svátky, vánoce, velikonoce, atd. Ve všední den je v půjčovnách spousta aut, na svátky nemáte šanci. To pak najednou cestuje na dlouhé vzdálenosti o dva řády větší množství lidí. To byste pro ně držel po zbytek roku auto ve skladu?
habr
Pokud chtějí podpořit elektromobily
tak a´t místo daní a dalších nesmyslů veřejná správa nakoupí tyto auto jako služební referentský auta. Referenti když už ve svém městě jedou na nějaké řízení, tak zpravidla najedou okolo 50 km, výjimečně okolo 100 km a to je běžný dojezd většiny elektromobilů. Tyto elektromobily mohou být dvou místné, s prostorem na odložení uředních spisů. A když se podíváme na počty obcí a úřadů, počty "úředních" aut, byl by to celkem zajímavý trh pro zahájení seriové výroby.
PS - leckde by pro úřad stačilo obyčejné kolo, ale to je zřejmě nedůstojné třeba kontroly z finančního odboru.
wrah
Re: Pokud chtějí podpořit elektromobily
Také pravda. i jen v malé ČR se se určitě jednalo o pár set automobilů ročně, což se již vyplatí samostatná (byť malá) linka rozjet, zvláště pokud by byla podepsána dohoda o dodávkách i servisu na několik let dopředu.Ostatně, taková Škoda Elektro (pro německy mluvící země Electrowagen) by neznělo vůbec špatně.
Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU
Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu
Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...
Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje
Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar
Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...
Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari
Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...
Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny
S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...
Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz
Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...
Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu
Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...
FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika
Monika Pavlíčková (35 let) je maminkou dvou dcer, sedmileté Terezy a čtyřleté Laury, a zároveň také manažerkou obchodního týmu společnosti ABF,...