Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Roztahování auta je nejkrajnějším řešením

aktualizováno 
- Nikdy neroztahovat či neroztlačovat zní zásada pro současná moderní auta, pro diesely platná dvojnásob. Kdo na to nedbá, ten riskuje,že v jeho motoru praskne píst či ojnice,o ohrožení rozvodového řemenu nemluvě. Co tedy dělat, když mráz řidiče zaskočí a prochladlý akumulátor není schopen vůz nastartovat? Začít lze třeba od »domluvy« akumulátoru, jemuž prospěje teplo a prohřátí - třeba v horké vodě ve vaně - na zhruba 40 stupňů Celsia. Netlačí-li čas, je samozřejmě na místě důkladné dobití baterie.
Vsadit lze rovněž na propojovací (startovací) kabely a pomoc šťastnějšího kolegy, jehož vůz jede, či na startovací agregáty,které mají k dispozici některé servisy či dopravní firmy a podobně. Kabely se připojují v tomto pořadí: + pól baterie oživovaného vozu na + pól akumulátoru pomocného auta, následuje připojení druhého startovacího kabelu na - pól baterie pomocného auta, a pozor, u oživovaného vozidla není vhodné připojit kabel na - pól vybitého akumulátoru, nýbrž na některou z kovových částí oživovaného motoru. Vozy musí stát tak, aby se nedotýkaly,pomocné startovací kabely nesmí být v blízkosti pohybujících se částí motoru. Při startování mají být vypnuty všechny elektrické spotřebiče. Při spouštění není dobré nechat spouštěč nepřetržitě v chodu déle než deset sekund, neboť procházející proud vysokých hodnot zahřívá svorky a kabely. Mezi jednotlivými startovacími pokusy prospějí aspoň půlminutové přestávky. Pokud okolnosti - třeba při nutnosti bezodkladného odjezdu, nedostupnosti kolegiální pomoci či asistence mechanika a podobně - přece jen řidiče donutí, aby na zmíněná nebezpečí s rizikem škod počítaných až na desetitisíce nedbal, tak musí při roztahování či roztlačování auta zamezit prudkému trhnutí motorem. »Doporučuji otočit startérem a tedy motorem přesně ve chvíli, kdy motor dostane impuls z tlačení či tažení. Tak, aby v pohybu natvrdo nezačínal, nýbrž jenom zrychloval,« radí Petr Svoboda, šéf plzeňského diesel-servisu a jeden z předních odborníků na dieselové motory.




Při použití startovacích kabelů je třeba dbát na správné spojení.

Autor:


Témata: Škoda

Nejčtenější

Ministerstvo chce otestovat odbočování na červenou a na dálnici 140 km/h

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Kdo se podíval do Ameriky, vzpomíná na to jako na skvělou věc: odbočit doprava se může na křižovatce, i když svítí...

VIDEO: Podívejte se na běžné ráno před školou, je to džungle

Ilustrační snímek

Každoročně přibývá rodičů, kteří své děti vozí do školy autem. A ve velkých městech či u velkých škol se širokou...



Na počkání za litr. Test MF DNES potvrdil, že stočit tachometr není problém

Ilustrační foto

Až čtyřicet procent tachometrů ojetých vozů v Česku je stočených. Reportéři MF DNES si ověřili, jak je to snadné. Za...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Dieselgate odstartoval hloupý nápad namluvit Americe, že nafta je eko

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen

Německý koncern Volkswagen chtěl znovu dobýt Ameriku, hlavní zbraní mu měly být diesely, u kterých vyzdvihoval jejich...

Další z rubriky

Elektromobilita startuje. Audi e-tron chce být především normální SUV

Audi e-tron

Audi oficiálně představilo svůj první sériový elektromobil e-tron. SUV slibující dojezd přes 400 kilometrů se ukázalo v...

Němci měli velké oči. Milion elektromobilů u nich v roce 2020 jezdit nebude

Mercedes-Benz EQC

Milion elektromobilů na německých silnicích do roku 2020 pravděpodobně jezdit nebude. Poradci berlínské vlády nově...

Dieselgate snížila v ČR prodej nových dieselů, u ojetin zájem nepolevuje

Turbodiesel řady EA 189

Aféra dieselgate s podvodným softwarem u naftových vozů koncernu VW způsobila v Česku pokles prodeje nových dieselů za...

Najdete na iDNES.cz