Vsadit lze rovněž na propojovací (startovací) kabely a pomoc šťastnějšího kolegy, jehož vůz jede, či na startovací agregáty,které mají k dispozici některé servisy či dopravní firmy a podobně. Kabely se připojují v tomto pořadí: + pól baterie oživovaného vozu na + pól akumulátoru pomocného auta, následuje připojení druhého startovacího kabelu na - pól baterie pomocného auta, a pozor, u oživovaného vozidla není vhodné připojit kabel na - pól vybitého akumulátoru, nýbrž na některou z kovových částí oživovaného motoru. Vozy musí stát tak, aby se nedotýkaly,pomocné startovací kabely nesmí být v blízkosti pohybujících se částí motoru. Při startování mají být vypnuty všechny elektrické spotřebiče. Při spouštění není dobré nechat spouštěč nepřetržitě v chodu déle než deset sekund, neboť procházející proud vysokých hodnot zahřívá svorky a kabely. Mezi jednotlivými startovacími pokusy prospějí aspoň půlminutové přestávky. Pokud okolnosti - třeba při nutnosti bezodkladného odjezdu, nedostupnosti kolegiální pomoci či asistence mechanika a podobně - přece jen řidiče donutí, aby na zmíněná nebezpečí s rizikem škod počítaných až na desetitisíce nedbal, tak musí při roztahování či roztlačování auta zamezit prudkému trhnutí motorem. »Doporučuji otočit startérem a tedy motorem přesně ve chvíli, kdy motor dostane impuls z tlačení či tažení. Tak, aby v pohybu natvrdo nezačínal, nýbrž jenom zrychloval,« radí Petr Svoboda, šéf plzeňského diesel-servisu a jeden z předních odborníků na dieselové motory.
Při použití startovacích kabelů je třeba dbát na správné spojení. |