Rumunské ARO má polský motor

  • 1
Novou řadu terénních automobilů ARO 4x4 představil jejich dovozce v pátek v areálu v Dalečíně. Namísto rumunských motorů jsou tyto vozy v České republice osazovány dvouapůllitrovými polskými turbodiesely, kromě toho se v České republice tyto čistokrevné off roady upravují v souladu s homologačními předpisy zemí Evropské unie.

Vozy mají pětistupňovou převodovku, navíc redukční převodovku. Zadní náprava je trvale poháněná. Přední náprava má volitelné ovládání předního ohonu. Motor je značky Andoria a může mít výkon buď 65, nebo 75 kilowattů. Vůz dosahuje maximální rychlosti 135 kilometrů za hodinu.

Maximální výkon motor podává při 4100 otáčkách a nejvyšší kroutící moment je u slabší verze motoru 195 N.m, u silnější je hodnota o třicet N.m vyšší. V současné době je na trhu řada verzí od dvoudveřových s pouhými dvěma sedadly po pětidvéřovou pětimístnou karosérii. Akční model AR O 324 XT má například litá kola, přední ochranný rám, naviják, klimatizaci, konstrukci a plachtu k zakrytí nákladního prostoru.

Až jedenáct lidí uveze ARO 328, které právě nyní prochází homologačním řízením. Výrobce si od něho slibuje, že by mohlo sloužit například dopravě turistů v horských oblastech.

Různé typy vozů ARO se o minulém víkendu sjely do motokrosového areálu v Dalčíně. Zájemci si mohli vyzkoušet i jízdu ve vozech typové řady 24.

Různé typy vozů ARO se o minulém víkendu sjely do motokrosového areálu v Dalčíně. Zájemci si mohli vyzkoušet i jízdu ve vozech typové řady 24.


Témata: klimatizace