Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ruský mercedes za 300 tisíc = volha

  10:25aktualizováno  10:25
Ruské vozy Volha možná začne automobilka GAZ vyrábět se stejnými motory, které nyní pohánějí luxusní mercedesy. Kontrakt mezi firmou GAZ a koncernem Daimler-Chrysler o dodávkách motorů je totiž podle ruského deníku Izvěstija před podepsáním.

Pokud bude pětiletý kontrakt skutečně zpečetěn, měla by ruská automobilka dostávat v první fázi měsíčně nejméně 1000 motorů, kterými pokryje asi šest procent veškeré potřeby.

Perspektivně ale mohou dodávky motorů vzrůst na 150 tisíc motorů ročně a montovaly by se nejen do volh, ale i do dalších aut, která GAZ vyrábí. 

V současné době jsou do vozů Volha montovány motory ZMZ ruské společnosti Severstal-Auto. Volhy s jednotkami od Daimler- Chrysler mají být asi o 300 dolarů dražší než je nynější cena.

"Ale asi stejně budou drahé i volhy s motory ZMZ dodanými za novou cenu, kterou po nás nyní požaduje Severstal," uvedl mluvčí společnosti GAZ Sergej Lugovoj. Dodal, že kvalita obou pohonných jednotek je ale nesrovnatelná.

***

Společnost GAZ loni vyrobila 65.686 automobilů značky Volha.

***

"Myslíme, že volhy s motory Daimler si budou kupovat lidé, kteří za kvalitu rádi připlatí," poznamenal.  Dodávky motorů Daimler-Chrysler by mohly začít už v březnu. Technicky je prý možné přizpůsobit výrobní linku vozů Volha na nové motory za tři týdny. 

"Myslím, že montovat motory Daimler-Chrysler do volhy nemá smysl," řekl ale listu Izvěstija prezident oficiálního dealera vozů GAZ Alexej Gojchman. Podle něj už nyní volhy stojí v podstatě stejně jako vozy Opel, Hyundai nebo Ford Focus, jejichž kvalita je ale daleko vyšší.

Zdražení volh o 200 nebo 300 dolarů podle něj proto bude znamenat především odliv zákazníků. Volhy nyní stojí mezi 200 a 300 tisíci rubly (přibližně stejně v korunách). Automobily volha, známé už ze sovětských časů, patří do dnešních dob mezi nejpopulárnější vozy na ruských silnicích. Konkurence aut světových značek jim ale výrazně šlape na paty.

Volha 31105

Rozměry

Délka 4921 mm
Šířka 1812 mm
Výška 1422 mm
Rozvor 2800 mm
Rozchod vpředu/vzadu 1500 / 1444 mm
Hmotnost pohotovostní/celková 1400/1890
Pneumatiky 195/65 R15

Motory

ZMZ-4062.10
Typ 4 válce 16V, vstříkování, zážehový
Objem 2300 ccm
Výkon 96 kW / 130 k
Maximální točivý moment 188 Nm
Max. rychlost 163 - 173 km/h
Zrychlení 0-100 km/h 13,5 s
Průměrná spotřeba 13,5 l / 100 km

Volha 3102

Rozměry

Délka 4960 mm
Šířka 1800 mm
Výška 1422 mm
Rozvor 2800 mm
Hmotnost pohotovostní/celková 1450/1840
Pneumatiky 195/65 R15

Motory

ZMZ-4062.10
Typ 4 válce 16V, vstříkování, zážehový
Objem 2300 ccm
Výkon 96 kW / 130 k
Maximální točivý moment 188 Nm
Max. rychlost 163 km/h
Zrychlení 0-100 km/h 13,5 s
Průměrná spotřeba 13,5 l / 100 km
ZMZ-402.10
Typ 4 válce, karburátorový, zážehový
Objem 2445 ccm
Výkon 66 kW / 90 k
Maximální točivý moment 175 Nm
Max. rychlost 147 km/h
Zrychlení 0-100 km/h 19 s
Průměrná spotřeba 15 l / 100 km
ZMZ-4021.10
Typ 4 válce, karburátorový, zážehový
Objem 2445 ccm
Výkon 60 kW / 88 k
Maximální točivý moment 167 Nm
Max. rychlost 140 km/h
Zrychlení 0-100 km/h 22 s
Průměrná spotřeba 15,5 l / 100 km

Volha 310221

Rozměry

Délka 4885 mm
Šířka 1800 mm
Výška 1438 mm
Rozvor 2800 mm
Hmotnost pohotovostní/celková 1540/2016
Pneumatiky 195/65 R15

Motory

ZMZ-4062.10
Typ 4 válce 16V, vstříkování, zážehový
Objem 2300 ccm
Výkon 96 kW / 130 k
Maximální točivý moment 188 Nm
Max. rychlost 160 km/h
Zrychlení 0-100 km/h 14,5 s
Průměrná spotřeba 14,5 l / 100 km
ZMZ-402.10
Typ 4 válce, karburátorový, zážehový
Objem 2445 ccm
Výkon 66 kW / 90 k
Maximální točivý moment 175 Nm
Max. rychlost 145 km/h
Zrychlení 0-100 km/h 21 s
Průměrná spotřeba 16 l / 100 km
ZMZ-4021.10
Typ 4 válce, karburátorový, zážehový
Objem 2445 ccm
Výkon 60 kW / 88 k
Maximální točivý moment 167 Nm
Max. rychlost 135 km/h
Zrychlení 0-100 km/h 24 s
Průměrná spotřeba 16,5 l / 100 km
GAZ-560
Typ 4 válce, vznětový
Objem 2134 ccm
Výkon 70 kW / 95 k
Maximální točivý moment 200 Nm
Max. rychlost 155 km/h
Zrychlení 0-100 km/h 15.3 s
Průměrná spotřeba 10,3 l / 100 km

 

 

Volha 3102

Volha 3102

Volha 310221

Volha 310221

Volha 31105

Autoři: , ,




Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Další z rubriky

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Mluvčí ÚAMK Petr Vomáčka (vlevo) a odborník na problematiku emisí Libor...
ROZSTŘEL: Za problémy s filtry pevných částic může zanedbaná údržba

Ovzduší znečišťuje také doprava. Mezi nejnebezpečnější znečišťovatele patří naftová auta s poškozenými či odstraněnými filtry pevných částic. Proč je auta mají...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.