Diskuze
Ruský miliardář už plánuje fabriku na levný hybrid Ë-Mobile
Děkujeme za pochopení.
Bartiqe
auto
Vyzera to pekne a nadejne, ale realita moze byt daleko menej uspokojiva.
- energeticke straty pri niekolkych prevodoch energie (chemicka -> pohyb -> elektrina -> pohyb)
- opotrebenie pohyblivych casti motora
Jan9002
Re: auto
Ztáty jsou přibližně stejné, 7% jak u mechanické převodovky, tak u převodu na elektriku. Opotřebování motoru u výroby elektriky bude daleko menší, než při přímém mechanickém převodu s velikými rázy.
Bartiqe
Re: auto
S tymi stratami to nie je take jednoduche. Prevod mechanickeho pohybu -> elektrina moze mat pri dobrych podmienkach ucinnost okolo 90%. U takehoto auta to bude skor 80%. Tak ci tak to ale znamena stratu minimalne 10% energie. Prevodovku taketo auto samozrejme bude obsahovat tiez, ale moze byt iba jednostupnova - t.z. prevod napevno nastaveny.
S tymi razmi mate pravdu, ze tie tam budu mensie. Na druhej strane ide o neovereny koncept motora a namahane miesta este nemuseli byt plne identifikovane.
RBrider
Re: auto
to auto pohání elektromotory které budou pohánět nejspíš každé kolo zvlášť, takže žádná převodovka .....
nuda2
Re: auto
prevodovka tam byt musi, ikdyz bude e-motor na kazde kolo,tak tam byt musi. Jen bude mit stali nemenny prevod
nuda2
Re: auto
Oni to takhle budou resit, protoze je to pro ne mnohem jednodussi na vyvoj. Jsou to v podstate dve zname odzkousene a separatne oddelene technologie. Spalovaci motor a elektropohon. O energeticke vyhodnosti budu jen polemizovat - podle me to neni vyhodne, ale odpada hrozne moc konstrukcnich problemu.Obzvlaste, pokud pouziji dva e-motory (prevodovka, diferencial, popripade kardanka,...)
Jo a k jinemu prizpevku v tomto strome - prevodovka tam byt musi a nebudete radit.
Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU
Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu
Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...
Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje
Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar
Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...
Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari
Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...
Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny
S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...
Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz
Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...
Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu
Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...
Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně
Šárka chtěla kojit. Chvíli to ale vypadalo, že se jí to nepodaří. Díky správně zvolené laktační poradkyni nakonec dosáhla úspěchu. Poslechněte si...