Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ruský miliardář už plánuje fabriku na levný hybrid Ë-Mobile

  10:00aktualizováno  10:00
Ruský miliardář Michail Prochorov představil novou automobilku. Hybridní městské auto se bude jmenovat ë-mobile, čti "jo-mobile". Ceny jsou plánované kolem necelých 200 tisíc korun.

Ë-Mobile | foto: green.autoblog.com

Ë-Mobile má být podle tvůrců nejúspornější hybrid světa. Prochorov prohlásil, že v lednu má odstartovat výstavba fabriky a výrobu chce zahájit do dvou let. Továrna má vyrůst v Togliatti, tradičním rodišti žigulíků. Roční prodeje prozatím Prochorov plánuje na 10 tisíc aut.

Moskevský miliardář odhaduje investiční náklady projektu na 150 milionů eur (necelé čtyři miliardy Kč). Nevylučuje ani výstavbu závodu v zahraničí.

Prochorov je podle časopisu Forbes druhým nejbohatším Rusem. Letos se stal majitelem amerického basketbalového klubu New Jersey Nets.

Ë-Mobile

Další fotky ruských hybridů ZDE

Na výběr má být mezi dvěma variantami karoserie: třídveřový model se sportovním nádechem a druhý pětidveřový s karoserií blízkou malým MPV. Na prezentaci se představila i malá dodávka.

Tvůrci slibují spotřebu 3,5 litru na sto kilometrů a stotřicetikilometrovou maximálku. Zajímavý je motor Ë-Mobilu, animace ukazuje jednotku, která funguje podobně jako Wankelův motor, ovšem s klasickými písty.

Motor má podobně jako u Chevroletu Volt, který se právě začal prodávat v USA, fungovat pouze jako generátor elektřiny, o pohyb se stará elektromotor.

Autor:




Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Škoda Octavia TSI 1,4 TSI / 110 kW...
Škoda Octavia TSI 1,4 TSI / 110 kW...

r.v. 2016, naj. 4 598 km, benzín, 1. majitel
432 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.