Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ruští řidiči mají začít střízlivět, začne platit „suchý zákon“

  9:52aktualizováno  9:52
Ruští řidiči by podle nabádání lékařů měli přestat popíjet alkohol co nejdříve, aby stačili vystřízlivět. O dnešní půlnoci totiž začne na ruských silnicích platit "suchý zákon". Za porušení bude hrozit odebrání řidičského průkazu až na dva roky.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: SXC.hu

Až dosud měli řidiči v Rusku povoleno 0,3 promile alkoholu v krvi. To zhruba odpovídalo jednomu pivu, nebo sklence vína, či "malému panáku" vodky. Problém byl však v tom, že při pití mnozí Rusové neznají míru, jak připustil prezident Dmitrij Medveděv, který "nulovou toleranci" začínající platit 6. srpna prosadil.

"Alkohol za volantem je třeba zakázat úplně. Nejsme prostě ještě připraveni na to, abychom dovolili minimální, takzvané organické množství alkoholu v krvi, protože to bohužel mnoho lidí provokuje jen ke skutečné opilosti před řízením," vysvětlil před časem Medveděv.

Pokud se při kontrole zjistí u řidiče alkohol a k přestupku se přizná, policisté mu na místě seberou oprávnění a předají ho soudu, který rozhodne o trestu v podobě zákazu řídit na půldruhého roku až dva roky. Do verdiktu bude moci provinilec používat dočasné oprávnění řídit, samozřejmě až po vystřízlivění.

Jestli řidič nebude souhlasit s výsledkem dechové zkoušky, bude se muset - opět pod hrozbou odebrání řidičského průkazu - podrobit krevní zkoušce, která by měla následovat do dvou hodin. Proti výsledku se opět bude moci odvolat, tentokrát k okresní zdravotní komisi, která má rozhodnout do deseti dnů. Při odvolání by měla přihlížet k případné přirozené vyšší hladině alkoholu v krvi, samozřejmě potvrzené lékařem.

Podle oficiálních údajů v Rusku každý 14. karambol způsobí opilý řidič. Strážníci při kontrolách každým rokem zadrží na milion řidičů v různém stupni opilosti. Loni vinou opilých řidičů zahynulo více než 2000 Rusů a dalších 18 000 utrpělo zranění.

Předpokládá se však, že údaje nemusí plně vystihovat realitu. Kritici nových pravidel se obávají, že důsledkem bude ještě větší zkorumpovanost dopravních strážníků a lékařů.

"Je to děs. Všechna tato opatření povedou k ještě větší korupci," postěžoval si v listu Kommersant moskevský advokát Viktor Travin, podle kterého si lze lživé lékařské dobrozdání již nyní opatřit za 100 000 - 150 000 rublů (asi 63 000 - 94 000 Kč). "Je podivné, že prezident hovoří o boji s korupcí, ale sám k ní svými dokumenty přispívá," dodal.

Autoři: ,




Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Další z rubriky

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.