Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Růžička: Harleye na silnicích jen překážejí

aktualizováno 
Trenér hokejové Slavie Praha Vladimír Růžička si oblíbil americká auta. I proto jezdí v nepřehlédnutelném Chrysleru 300 C.

TRENÉR: Jeho oblíbencem je Ford Mustang, ale jako služební auto používá Chrysler 300 C | foto: Lukáš ProcházkaMF DNES

Zatímco doma v garáži Vladimíru Růžičkovi parkuje vlastní Ford Mustang, reprezentativní Chrysler 300 C má jako služební auto.

"Jezdím v něm už dva roky a jsem s ním spokojený. Je to pěkné americké auto, které rychle jezdí, je velké a pohodlné. Při mojí výšce je to při výběru auta jeden ze základních požadavků,“ říká legendární hokejista.

Jak jste na tom u chrysleru se spotřebou? Je to auto se skoro šestilitrovým motorem...
To je jediné, co moc příjemné není. I když je to služební vůz, používám ho i na běžné cestování, takže tohle bohužel vnímám. Ale že bych řešil, jestli zrovna teď jedu za deset, nebo za dvanáct litrů? To ne.

Máte nějaký vlastní vůz?
Manželka jezdí v BMW X5 a já jsem si z Ameriky nechal poslat Forda Mustang z roku 2002. To je auto pro radost, se kterým jezdím jen v létě.

Jaký má výkon?
Tři sta sedmdesát koní. Je to hrozně našlapané.

Co podobně silné evropské auto? Třeba porsche?
To mě neláká.

Máte sedmnáctiletého syna. Až bude mít řidičský průkaz, půjčíte mu mustanga?
Až bude mít papíry, pak klidně. Stejně jako komukoliv z rodiny.

Jaká auta jste měl?
To je těžké. Bylo jich víc než dvacet. Rád vzpomínám na Nissana 300 ZX, což bylo moje první rychlé auto. Jezdil jsem taky třeba v pontiacu, Chevroletu Blazer, Jeepu Grand Cherokee nebo v Opelu Omega.


Do Kanady jste odešel na začátku devadesátých let. Jak jste to vnímal z pohledu motoristy?
Byl to krok do jiného světa. U nás jsem jezdil Škodou 130, tam jsem dostal obrovské GMC se sedmilitrovým motorem. Navíc v něm bylo automatické řazení, na které jsem si musel rychle zvyknout.

I současná auta máte s automatickým řazením?
V BMW i v mustangu. Z klasického řazení jsem hodně vypadl. Odjedu s tím, ale na křižovatce mi to chcípne, zapomenu totiž na spojku.

V Kanadě se oproti Česku k neukázněným řidičům přistupuje s větší razancí. Jak jste si zvykal na tohle?
Musíte s tím počítat. I v Kanadě můžete jet rychle, ale jakmile vás chytnou, prodraží se to. Čím víc pokut, tím větší pojistka na auto. Pokud se to opakuje i dál, vezmou vám papíry. A v Kanadě i v USA jste bez auta nahranej.

Kde se vám jezdí líp? V Česku, nebo v zámoří?
V Americe. Obrovská výhoda tamního provozu spočívá v tom, že každý směr má často svoji silnici a do protisměru se prakticky nedostanete. Tady dochází k mnoha bouračkám právě ve chvíli, kdy předjíždíte a dostanete se do protisměru.

Je vůz, který byste si nekoupil?
Každé auto je svým způsobem zajímavé. Záleží na vkusu. Někdo by si nikdy nekoupil citroëna, někdo škodovku, někdo volkswagena. Podle auta lidi nesoudím.

Jaký vztah máte k motorkám?
Líbí se mi, ale nikdy jsem na nich nejezdil a jezdit nebudu. Baví mě jen rychlé motorky, Harley-Davidson mi nic neříká. Takové motorky na silnicích jen překážejí.

Technické údaje

Chrysler 300 C 5,7L V8

Objem motoru

5654 cm3

Výkon

250 kW/335 koní

Maximální rychlost

250 km/h

Kombin. spotřeba

12,1 l/100 km

Základní cena

1 215 000 Kč

Autoři:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.