Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Různá auta, stejná technika: automobilky dále spojují síly

aktualizováno 
Kdo se vydá okukovat do showroomu peugeoty, od prodejce uslyší mezi výhodami nabízeného vozu třeba i tento překvapivý argument: "Motory vyvíjíme spolu s BMW!"

Toyota Aygo má hned dvě dvojčata - Peugeot 107 a Citroën C1. | foto: Toyota

Že ve škodovkách a seatech se kupuje technologie užívaná napříč koncernem Volkswagen, není žádnou novinkou. Přibývá však různých propojení mezi automobilovými velkofirmami bez ohledu na to, že mají různé majitele.

BMW tak už několik let vyvíjí společně s Peugeotem a Citroënem (PSA) některé motory. Klasickým příkladem aliancí je spolupráce francouzských značek a Toyoty v Kolíně, kde se vyrábí shodná miniauta tří různých značek. Fiat zase v Polsku produkuje model 500 po boku technicky spřízněného Fordu Ka.

Nové informace o dalších aliancích se objevují už se železnou pravidelností. Nejnověji se hovoří o tom, že BMW využije pro další generaci vozů Mini platformu Fiatu Punto. Spojení velkých hráčů představuje také aliance mezi Mercedesem, BMW a General Motors při vývoji hybridních pohonů. PSA a Mitsubishi společně vymýšlejí elektroauta.

Podobných partnerství mezi konkurenčními firmami stále přibývá. Automobilky tímto způsobem snižují své náklady, příprava nových produktů se zrychluje a výsledkem je vyšší zisk.

Podle odborného čtrnáctideníku Automotive News Europe výrobci prostřednictvím nejrůznějších partnerství čelí vysokým výdajům spojeným s vývojem nových technologií. Na jednu stranu automobilky musí myslet dopředu a nenechat se předběhnout v přípravách sériových hybridních vozů, elektroaut a vodíkových pohonů. Na druhou stranu stále musí investovat do vývoje klasických benzinových a naftových motorů. Jejich čas ještě neskončil.

"Technologie používané v autech se za posledních 10 let zcela změnily. Ani největší z gigantů dnes nemohou vše dělat vlastními silami," řekl pro Automotive News Europe Ralf Kalmbach, odborný konzultant pohybující se v automobilovém průmyslu.

Autoři:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.