Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Různá auta, stejná technika: automobilky dále spojují síly

aktualizováno 
Kdo se vydá okukovat do showroomu peugeoty, od prodejce uslyší mezi výhodami nabízeného vozu třeba i tento překvapivý argument: "Motory vyvíjíme spolu s BMW!"

Toyota Aygo má hned dvě dvojčata - Peugeot 107 a Citroën C1. | foto: Toyota

Že ve škodovkách a seatech se kupuje technologie užívaná napříč koncernem Volkswagen, není žádnou novinkou. Přibývá však různých propojení mezi automobilovými velkofirmami bez ohledu na to, že mají různé majitele.

BMW tak už několik let vyvíjí společně s Peugeotem a Citroënem (PSA) některé motory. Klasickým příkladem aliancí je spolupráce francouzských značek a Toyoty v Kolíně, kde se vyrábí shodná miniauta tří různých značek. Fiat zase v Polsku produkuje model 500 po boku technicky spřízněného Fordu Ka.

Nové informace o dalších aliancích se objevují už se železnou pravidelností. Nejnověji se hovoří o tom, že BMW využije pro další generaci vozů Mini platformu Fiatu Punto. Spojení velkých hráčů představuje také aliance mezi Mercedesem, BMW a General Motors při vývoji hybridních pohonů. PSA a Mitsubishi společně vymýšlejí elektroauta.

Podobných partnerství mezi konkurenčními firmami stále přibývá. Automobilky tímto způsobem snižují své náklady, příprava nových produktů se zrychluje a výsledkem je vyšší zisk.

Podle odborného čtrnáctideníku Automotive News Europe výrobci prostřednictvím nejrůznějších partnerství čelí vysokým výdajům spojeným s vývojem nových technologií. Na jednu stranu automobilky musí myslet dopředu a nenechat se předběhnout v přípravách sériových hybridních vozů, elektroaut a vodíkových pohonů. Na druhou stranu stále musí investovat do vývoje klasických benzinových a naftových motorů. Jejich čas ještě neskončil.

"Technologie používané v autech se za posledních 10 let zcela změnily. Ani největší z gigantů dnes nemohou vše dělat vlastními silami," řekl pro Automotive News Europe Ralf Kalmbach, odborný konzultant pohybující se v automobilovém průmyslu.

Autoři:


Nejčtenější

Revoluce v kufru auta. Ministerstvo chystá změny v povinné výbavě

Test autolékárniček

Ministerstvo dopravy připravilo návrh na změny, které mají výrazně omezit povinnou výbavu aut. Od 1. října by tak už...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...



Průvodkyně za volantem: policii zajímá, za kolik krav mě táta prodá

Průvodkyně za volantem Nela Přidálková najezdila desetitisíce kilometrů po...

Za poslední čtyři měsíce najela 21 tisíc kilometrů po Africe. Loni odřídila kolem 45 tisíc kilometrů po USA, sedm tisíc...

S tímto Tankem můžete legálně na silnice. Pod kapotou má pekelnou kočku

Rezvani Tank Military Edition

Malosérioví výrobci hledají každou skulinu na trhu. Americká značka Rezvani připravila SUV, které ty ostatní zahalí...

Chcete vidět Černobyl na vlastní oči? Máme návod k použití

Před opuštěním zóny absolvují návštěvníci dozimetrickou kontrolu.

Pozůstatek černobylské tragédie dnes ukazuje následky společenského selhání i panenskou přírodu. Proč stojí za to...

Další z rubriky

Pojízdné vraky i prémiová auta: ukrajinské silnice jsou plné kontrastů

UAZ 3303 Buchanka

Na Ukrajině prakticky neexistuje střední třída. Žijí tam buď boháči, nebo lidé s nízkými příjmy. A tyto rozdíly zrcadlí...

Chcete vidět Černobyl na vlastní oči? Máme návod k použití

Před opuštěním zóny absolvují návštěvníci dozimetrickou kontrolu.

Pozůstatek černobylské tragédie dnes ukazuje následky společenského selhání i panenskou přírodu. Proč stojí za to...

Průvodkyně za volantem: policii zajímá, za kolik krav mě táta prodá

Průvodkyně za volantem Nela Přidálková najezdila desetitisíce kilometrů po...

Za poslední čtyři měsíce najela 21 tisíc kilometrů po Africe. Loni odřídila kolem 45 tisíc kilometrů po USA, sedm tisíc...

Najdete na iDNES.cz