Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rychle a zběsile, ale už jen chvilku

  12:46aktualizováno  12:46
Za tři týdny už na našich silnicích nastane zavedením bodového systému nevídaná přísnost. Namátkový průzkum však ukazuje, že si mnozí řidiči chtějí užít mírnější pravidla do poslední chvíle.
Auto, doprava, silnice, dálnice

Auto, doprava, silnice, dálnice - Kamion, doprava | foto: Profimedia.cz

 NÁZORY: "Existuje typ grázlů, který je ovlivnitelný jen hrozbou represe."

Najdou se i takoví, co jim nepřijde divné jezdit kolem školy sedmdesátkou, ač by měli jet o dvacet nebo třicet kilometrů méně.

Člověk nemusí jet přímo jako blázen, aby někoho zabil. Už rozdíl mezi jízdou padesátkou a šedesátkou vypadá podle testů tak, že brzdná dráha na suché silnici (a to ještě bez ohledu na rychlost reakce řidiče, která znamená další ujetý kus navíc) činí v prvním případě čtrnáct a ve druhém dvacet metrů.

Těch šest metrů znamená mnohdy rozdíl mezi přežitím a márnicí. O posmrtném životě toho víme tak málo, že je lepší se tam nehrnout dřív, než je třeba.

Odvolávat se jen na prevenci ztrácí smysl, protože existuje určitý typ bohorovných grázlů, který je v chování ovlivnitelný až hrozbou represe. Pak je tu samozřejmě rozumná většina, která na domluvy většinou slyší. Ta snad represi skousne jako fakt a pochopí, že nejde jen o to, aby se někdo nestal naší obětí, ale abychom my nebyli obětí někoho jiného.

Autoři:




Nejčtenější

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.