Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rychle a zběsile: Unikátní nová česká auta

aktualizováno 
Hunter, Hero, Nympho - auta, která vypadají, jako by právě přijela z daleké budoucnosti. Bláznivá, od pohledu rychlá a především taková, za kterými se každý ohlédne. Házejí za hlavu praktičnost, bezkrevnou líbivost a umírněnost vládnoucí masové automobilové produkci.

Hunter 260 GT | foto: SH Motor

Svaly, kvílející motor, agresivní lakování, blyštící se doplňky... unikáty podle nejbláznivějších přání zákazníků nabízí pražská firma SH motor. Je na obzoru nová česká automobilka?

Unikát postavený podle těch nejbujnějších představ, je snem každého milovníka aut. Být výjimečný obnáší velkou trpělivost, námahu a dostatek peněz.

Všední automobilky nabízí rozsáhlé seznamy výbavy, odlišit auto zvnějšku je už o poznání složitější.

Pokud se řídič toužící po odlišnosti chce plně projevit, nespokojí se s příplatkovým lakem, slušivými litými koly a sadou spojlerů přímo od výrobce.

Zavítá proto dříve či později k některé z tuningových firem a přikoupí mračítka, křídla, falešné pruduchy a navrch třeba nástavce prahů a lemů blatníků. U SHM na to jdou jinak. Autu ušijí zbrusu nový kabát a unikát je na světě i bez hromady spojlerů.

Vývoj úplně nového automobilu je časově a především finančně velmi nákladná záležitost. U SHM proto vyšli z ověřeného základu, každý z jejich modelů tak má svůj civilní předobraz.

Ostatně stejný postup volí i mnohem větší, bohatší a renomovanější automobilky. Podvozkové platformy a motory putují v rámci spolupráce automobilek i mezi celými koncerny ...VÍCE

Pro začátek jsou k mání dva modely Hunter a Hero 7, časem však mají přibýt ještě další. 

Z Opelu Speedster vycházející Hunter s přeplňovaným čtyřválcem 2,2 litru je na výběr ve dvou výkonových řadách - 260, 290 koní. K mání je také závodní 490koňová verze s šestiválcovým motorem Audi.

Nejslabší hunter (anglicky "lovec") dosáhne na stovku za 4,5 sekundy. Maximální rychlost bude 255 km/h. Základní cena je 1 650 tisíc bez DPH, cena s daní atakuje dva miliony korun.

O čtvrtmilion levnější Hero 7 už samotým názvem odkazuje na legendární Lotus 7, ze kterého konstrukčně vychází. Pod kapotou dvoumístného roadsteru najdeme přeplňovaný dvoulitr s výkonem 240 koní.

Temný přízrak s tajuplným jménem Nympho vychází z předposlední generace BMW řady 7.

Podle slov tvůrců je před dokončením projekt úpravy Nissanu 350Z a pracuje se na přestavbě Porsche 911 (930).

Na otázky odpovídá Vadim Hašek, jeden z tvůrců celého projektu:

Jak dlouho jste na projektu pracovali?
Asi dva roky průběžné práce, která obnášela nejen tvorbu designu a výběr komponentů a doplňků, ale i tvorbu realizačního týmu. Na projektu nyní pracuje asi 30 lidí.

Kolik počítáte, že prodáte aut?
Po zahájení výroby asi 2 - 4 ročně

Jak ošetříte bezpečnost takového auta?
Jako základ využíváme již vyráběné vozy a těmito úpravami jejich bezpečnost podstatně zvyšujeme (výkonnější brzdy, podvozek, stabilizátory, rozpěrné tyče, bezpečnostní rám, sportovní sedačky, sportovní bezpečnostní pásy...).

Jak je ošetřena homologace auta? Cena je za kompletní auto, nebo pouze za přestavbu?
Vůz dodáváme na klíč včetně přihlášení do provozu. Vše dodáváme my. Zákazník se nemusí o nic starat. Je samozřejmě možné aby si zákazník vůz dodal.

Auta budou mít především novou karoserii a interiér, z jakého materiálu bude karoserie vyrobena, jakou technologií? Budete karoserii kompletně vyrábět, nebo použijete jako základ původní?
Karoserii budeme vyrábět sami. V základní verzi je karoserie vyrobena ze sklolaminátu. Na přání je možné provedení z kevlaru popř. i karbonové.


Autoři: ,






Nejčtenější

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Nejhorší je dát si dopředu nové zimní pneumatiky a vzadu nechat ojeté
VIDEO: Kdo šetří a kupuje jen dvě nové zimní gumy, měl by je dát dozadu

Doba přezouvání na zimní obutí začíná. Měníte jen dvě pneumatiky? Dejte je na zadní nápravu auta i přesto, že vaše auto má poháněná přední kola.  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

UAZ 469 Hunter
Hrdina lidové armády slaví 45 let, vyzkoušeli jsme nejnovější verzi

Zatímco americká armáda má své jeepy, sovětský blok v časech studené války spoléhal nejprve na slavný GAZ 69. Na vrcholu Brežněvovy éry přišel nový vojenský...  celý článek

Další z rubriky

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.