Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rychlé pozdravy z Ruska: supersport Marussia

aktualizováno 
Frankfurt (Od zvláštního zpravodaje) - Bohatí Rusové preferující domácí výrobky se už určitě zapisují do pořadníku. Na frankfurtský autosalon dorazily hned tři verze supersportu se všeříkajícím jménem Marussia.

Autosalon Frankfurt 2009, všechny články

Hlavně v Moskvě jde na dračku cokoliv, co má cenovku s dostatečným počtem nul. Lamborghini a ferrari tam potkáte na každém rohu, řekl si autozávodník, hudebník a komik Nikolaj Fomenko. A společně s Efimem Ostrovským založili značku Marussia. Podobu nefalšovaného ruského supersportu ukazují na stánku v hale 8 frankfurtského výstaviště hned tři prototypy, jejichž karoserie navrhli mladí ruští designéři.

Marussia zdůrazňuje, že postaví auto podle představ zákazníka. Lze zvolit barvu i tvarování karoserie. Speciály vystavené ve Frankfurtu se chlubí moderními interiéry využívajícími nejmodernější techniku. Místo klasické kapličky je pod volantem LCD displej, zobrazující vše potřebné. Nechybí multimediální výzbroj včetně připojení na internet.

Ručně stavěné prototypy jsou "do bezvědomí" vycizelované. Designem možná připomínají spíše videohry, nelze jim ale upřít snahu o originalitu. V interiéru je vidět velká péče o detail.

Ruská 464 centimetrů dlouhá střela pojede přes dvě stě padesát kilometrů v hodině a na stovku vystřelí za pět sekund.

Zadní kola roztáčí 3,5litrový šestiválec s výkonem 245 koní. Motor neznámé značky je umístěný uprostřed, prý se ale pracuje také na autech s motorem vpředu i vzadu. Marussia se totiž chce stát luxusní značkou nabízející celou škálu aut, samozřejmě prý nebude chybět velké SUV. V plánu je také vůbec první produkční elektromobil. Tvůrci plánují, že s marussiemi vyrazí i závodit na okruhy.

Marussia v číslech
délka x šířka x výška x rozvor (mm) 4 635 x 2 000 x 1 100 x 2 680
motor V6 3 498 ccm
maximální výkon (kW/k) 180/245
maximální krouticí moment (Nm) 330
převodovka 5stupňová automatická
pneumatiky 245/35 R20 vpředu, 285/35 R20 vzadu
hmotnost 1 100 kg
maximální rychlost 250 km/h
zrychlení 0-100 km/h 5 sekund

Autor:






Nejčtenější

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

UAZ 469 Hunter
Hrdina lidové armády slaví 45 let, vyzkoušeli jsme nejnovější verzi

Zatímco americká armáda má své jeepy, sovětský blok v časech studené války spoléhal nejprve na slavný GAZ 69. Na vrcholu Brežněvovy éry přišel nový vojenský...  celý článek

Mnohé recyklační továrny stále spoléhají na ruční práci.
Čínu zavalily použité baterie z elektromobilů. V recyklaci leží miliardy

Čínské recyklační továrny, které se specializují na likvidaci elektroniky, před sebou mají novou výzvu. V zemi prudce roste prodej elektromobilů, které...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Další z rubriky

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.