Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rychle s uhlím, než se zkazí. Nejpraktičtější BMW M3 Pick-up

  15:10aktualizováno  15:10
Když se začal v okolí testovacích center BMW objevovat pick-up, jehož základem je ostrá verze M3, všichni si mysleli, že mnichovská automobilka chystá aprílový vtípek. Nejrychlejší pick-up a navíc upravitelný na kabriolet nakonec BMW opravdu představilo, bohužel v jediném exempláři.

BMW M3 Pick-up | foto: BMW

Jezdit bokem v tááááhlém řízeném smyku pro písek na stavbu nebo brambory na zimu se líbí hlavně Australanům a Novozélanďanům, tam takovým zuřivým pick-upům říkají "ute" (odvozeno od "coupé utility").

Není první

Praktickou M3 postavili už v roce 1988

Italský magazín Quattroruote vyštrachal z archivu fotografii z podzemních garáží v Garchingu, kde sídlí divize BMW M. Je na ní prototyp BMW M3 upravený na pick-up. Unikát pochází z roku 1988 a má stejně jako nejnovější hříčka BMW bílé lakování.

BMW M3 Pick-up

Bavit by to mohlo ale i Evropany, pro které je BMW M3 nepřekonatelnou ikonou. A to i v posledním osmiválcovém provedení, které se od pověstné hravosti předchozích generací posunulo k brutální síle velkého granturisma.

Bílý pick-up, kterému navíc můžete sundat díl střechy nad hlavou posádky, pohání stejný osmiválec, jako obyčejné M3 (na výběr jsou kupé, sedan, kabriolet). S výkonem 420 koní sveze M3 pick-up až 450 kilo nákladu na korbě víc než třisetkilometrovou rychlostí. BMW zatím maximálku pořádně neměřilo, prý s ním možná vyrazí na vysokorychlostní testovací okruh Nardó. Doteď nepraktičtější eMkové BMW trénovalo na Severní smyčce Nürburgringu

Pick-up není jen hrátkami tunerů. Prošlo stejným vývojem jako ostatní eMková BMW. Vývojáři na něm pracovali ve volných chvílích. Čtvrtá karosářská varianta M3 je o 50 kilogramů lehčí než kabrioletové provedení a má stejnou aerodynamiku jako verze kupé. Odnímatelný díl střechy, který sundaváte jako u targy, váží 20 kilo. Když ho sundáte, dostanete kromě modrého nebe nad hlavu prý také vylepšené jízdní vlastnosti, protože snížíte těžiště vozu.

BMW M3 Pick-up

Pracoviště řidiče a spolujezdce se nezměnilo, jen na přístrojovku přibyla plaketa upozorňující na jedinečnost projektu.

Automobilka tvrdí, že i přes významný nárůst praktičnosti to je stále nefalšovaný eMkový "bavorák". Dokonale vyvážený a ostrý. Jak ostrý bude, až do něj naložíte paletu cihel, ale BMW radši zkoušet nebude, takže pick-up zůstane v jediném exempláři.

Autor:



Nejčtenější

Hon na pevné částice pokračuje. Brzdy dostanou vysavače

Brzdový systém Tallano

Bojovníci proti škodlivým pevným částicím mají nového nepřítele – brzdy. Podle vědeckých prací se totiž z brzdového...

Sudá, či lichá? Praha při smogu omezí vjezd podle registrační značky

Smog v Praze. Auta na pražské magistrále (20.1.2017)

Magistrát připravil návrh opatření, kterými chce omezit v Praze dopravu v době zhoršené kvality ovzduší. Při...



Škoda bude v Mladé Boleslavi vyrábět auta s čistě elektrickým pohonem

(Ilustrační snímek)

V Česku se budou vyrábět elektromobily i klíčové součástky k bateriím. Škoda Auto v pátek potvrdila, že její první...

Tesla představila elektrický tahač Semi a nový sporťák Roadster

Tesla Semi

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi a nový sportovní Roadster představil v noci na dnešek americký výrobce...

Naftové ojetiny v Německu a Francii zlevňují, nejvíce u velkých měst

Turbodiesel řady EA 189

V zemích, kde se vážně uvažuje o zákazu dieselových aut ve velkých městech, rychle padá cena naftových ojetin. Ve...

Další z rubriky

Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Elektrická tříkolka Nobe

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro...

Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

SsangYong Rexton

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong...

XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

Volvo XC40

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v...



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.