Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

CES 2016: Rychlost aut se nebude měřit v km/h ale v bit/s

  13:17aktualizováno  13:17
Na největším světovém veletrhu spotřební elektroniky CES v Las Vegas je i letos v centru pozornosti automobilový průmysl. Přítomnost tohoto odvětví je tam už tak velká, že akce podle organizátorů veletrhu zatlačuje do pozadí tradiční centrum amerického automobilového průmyslu Detroit.

Expozice značky Ford na veletrhu CES 2016 | foto: Ford

Automobilky na letošním veletrhu CES vysílají signál, že automobilový průmysl čekají zásadní změny.

„Blíží se čas, kdy v debatách o tom, kdo má rychlejší auto, nebudeme mluvit o kilometrech za hodinu, ale o rychlosti přenosu dat (jednotka je bit za sekundu - bit/s - pozn. red.) a výpočetním výkonu,“ řekl BBC Jeff Owens, technologický ředitel výrobce automobilových součástek Delphi Automotive.

Autoprůmysl čekají velké změny. Kvůli připojování aut na internet

Průzkum mezi manažery v autoprůmyslu naznačuje nové trendy. Leadery v oboru jsou Toyota, BMW a Volkswagen - více čtěte zde

Potřebu změn bere vážně zejména německá automobilka Volkswagen, která se nyní potýká se skandálem kolem manipulace s testy emisí u naftových vozů. Šéf značky VW Herbert Diess na veletrhu CES prohlásil, že je budován „nový a lepší Volkswagen“, který se bude soustředit na budoucnost bez emisí, nehod, dopravních zácp a hluku. Klíčem k tomu podle něj budou elektromobily využívající připojení k internetu.

Volkswagen v Las Vegas představil například nový mikrobus Budd-e s elektrickým pohonem. Vůz by měl nabízet mimo jiné internetové propojení s různými chytrými zařízeními v domácnosti. Z automobilu by tak mohlo být například možné zkontrolovat obsah ledničky nebo zjistit, kdo zvoní u domovních dveří.

Fotogalerie

Značná pozornost se na veletrhu CES věnuje technologiím pro automatizaci řízení vozidel. Své produkty tam prezentují firmy vyrábějící automobilovou elektroniku, jako jsou počítače, kamery, laserové senzory či navigační systémy. Řada z těchto společností se přitom nebude účastnit mezinárodního autosalonu, který příští týden začne v Detroitu.

„Dalo by se říct, že jsme tento týden přesunuli těžiště z Detroitu do Las Vegas,“ prohlásil šéf svazu pro spotřebitelské technologie (CTA) Gary Shapiro. CTA je pořadatelem veletrhu CES, který otevřel své brány ve středu a potrvá do soboty.

Autoři: ,




Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.