Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rekordní jízda na ledu: vede Audi s Nokianem, o necelý kilometr

aktualizováno 
Chodit se po tom bezpečně nedá a tihle blázni tam jezdí třístovkou. Bentley a Audi se na ledu dokonce nahánějí, kdo bude rychlejší. Na zamrzlém Botnickém zálivu u pobřeží Finska to vře, i když je pod nulou.

Překonání rychlostního rekordu na ledě | foto: Nokian Tyres

Po ledě se prohání nadupaná auta a snaží se trhnout rychlostní rekord. Nedávno se vedení ujal Bentley na pneumatikách Pirelli. Ale rekord jim moc dlouho nevydržel, konkrétně jen do března.

Kabriolet Bentley Continental Supersports na pneumatikách Pirelli SottoZero II držel rekord jen několik týdnů. Pravděpodobně se tak ani nedočká avizovaného zápisu do Guinessovy knihy rekordů.

Telefony a gumy

Překonání rychlostního rekordu na ledě

Nokian patřil pod koncern Nokia, známý především výrobou mobilů, do roku 2003. Od té doby je největším akcionářem Bridgestone.

Bentley řídil, respektive se s ním po ledě řítil, známý rallyový jezdec Juha Kankkunen. Únorový rychlostní rekord měl hodnotu 330,695 kilometrů za hodinu. A ty tisíciny sekundy vůbec nejsou bezvýznamný údaj.

Nový rekord má totiž hodnotu 331,610 kilometrů za hodinu. Rozdíl je tak jen necelý kilometr za hodinu, což není mnoho. Novým držitelem a adeptem na zápis do knihy rekordů je Audi a Nokian.

Konkrétně Audi RS6 a pneumatiky Nokian s nevyslovitelným označením Hakkapeliitta 7. Dodejme, že pneumatiky měly rozměr 255/35 R20 a byly opatřeny hřeby.

Jak překonat rekord

Po zálivu se s audinou rozjel zkušební jezdec Nokianu Janne Laitinen, který z titulu své práce a svého zaměstnavatele jistě bude mít s jízdou na ledu dostatek zkušeností.

Rekordní rychlost byla průměrem dvou jízd na kilometrovém měřeném úseku, jak se při pokusech o překonání rekordů požaduje. Pro zapsání do Guinessovy knihy je potřeba dodržet i další pravidla. Povrch trati musí být přírodní a nikterak upravený, do měřeného úseku se startuje letmo a na obě jízdy je stanoven časový limit jedné hodiny.

Vítězný tým má šanci, že rekord udrží do příští zimy. Jaro se blíží a pro rekordní jízdy zjevně oblíbený Botnický záliv brzo roztaje. Audi s Nokianem tak mají šanci, že se jim oproti Bentley s Pirelli rekordní zápis do Guinessovy knihy rekordů podaří.

Nokiany z Nokie

Pneumatiky značky Nokian mají poměrně dlouhou tradici. Továrna na gumové výrobky byla ve Finsku založena už na konci devatenáctého století, do města s příznačným jménem Nokia se přestěhovala v roce 1904. Automobilové pneumatiky produkuje od roku 1932 a o dva roky později už vyráběla zimní pneumatiky pro nákladní auta. V roce 1936 se pak zrodila legendární zimní pneumatika Hakkapeliitta (názvu se značka drží stále). 

Autoři:


Nejčtenější



Další z rubriky

Porsche má podíl v chorvatské automobilce, pomůže s vývojem elektroaut

Rimac Concept Two

Zapomeňte na Teslu. Nejrychlejší auto s elektrickým pohonem na světě postavil třicetiletý Chorvat Mate Rimac. Může jet...

Americký test zjistil, že SUV nejsou tak bezpečná, jak si mnozí myslí

Crashtest s 25procentním přesahem Jeepu Grand Cherokee

Proč si lidé kupují čím dál víc SUV? Jde samozřejmě o módní záležitost, spousta lidí ovšem tvrdí, že je kupují pro...

Bouračky v zahraničí jsou o dost dražší, zkontrolujte si pojistku

Ilustrační snímek

Češi způsobili v roce 2017 v cizině při dopravních nehodách téměř 3800 škod za 340 milionů Kč, zatímco o rok dříve to...

Najdete na iDNES.cz