Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rychlý: Motorek se bojím

  10:21aktualizováno  10:21
V autě pořádek nemám, přiznává herec a moderátor Petr Rychlý. Oblíbený herec pražského Divadla Na Fidlovačce a moderátor televizního pořadu Natoč to, přiznává, že na úzkostlivý pořádek ve svém voze příliš nedbá. Má to i své výhody, kolegyně domů radši jezdí tramvají.

S prostornou mazdou je Petr Rychlý spokojený.

Bez problémů splní to, co se od ní očekává.

„Auto nemám proto, abych se s ním chlubil. Z toho už jsem vyrostl. Auto mi musí sloužit,“ vysvětluje.

Máte Mazdu 626 v kombiverzi. Kombíky jste měl vždy?
To ne, ale má to svůj logický vývoj. Finanční i historický. Když mi bylo pětadvacet, tak jsem si pořídil první vůz. Byla to škodovka 120L. Pak jsem měl Deawoo Racer, po němž následoval ojetý forman.

Teprve poté přišel můj první nový vůz, což byla Škoda Octavia. Byl jsem s ní spokojený, ale přece jen mi nevyhovoval prostor na zadních sedadlech. Dorůstající děti mě stále častěji kolenem kopaly do zad, navíc nám do rodiny přibyl pes. Teprve poté jsem se rozhodl pro kombík. Mazdu si ještě nějaký ten rok nechám.

Takže nejste z těch, kteří mění auto každé tři roky?
No, rád bych, ale nejhorší investice je automobil. Navíc jsem nedávno postavil dům, takže určité finanční záležitosti mají přednost. Ale přiznám se, že občas zajdu do nějaké prodejny aut, naberu si prospekty, které si pak po večerech prohlížím a tiše u toho pláču.

Dost jste jezdil s ojetými vozy. Koupil byste si ojeté auto i dnes?
Problém bych s tím neměl. Docela o tom uvažuji. Jen bych určitě šel do značkového servisu, protože tam snad máte jistotu, že nekoupíte nějakou prašivinu. Jak se o auto staráte? Já v autě prakticky žiju. A podle toho to v něm i vypadá. Najdete tam obaly od limonád, scénář, kus kostýmu, vodítko na psa, čtyři piškoty a od dětí sešit. Zkrátka všechno možné. Má to jednu výhodu...

... že s vámi nikdo nechce jezdit?
Přesně tak. Když kolegyně po představení zjistí, jak to u mě v autě vypadá, tak radši jedou tramvají. Vrchol ale přišel v době, kdy jsem měl daewoo. Jednou v zimě jsem dětem vezl sáňky a pak už jsem je nějak zapomněl vyndat. No a v létě mě v době, kdy z vězení utekl Winkelbauer, kvůli nějakému banálnímu přestupku zastavila policie. A prý abych jim otevřel kufr. Jen jsem zaslechl: „Hele, Jardo, pojď sem. Sáňky v létě. Vidíš to?“ No nechali mě jet.

Začal jste řídit až v pětadvaceti. Jaký jste byl v začátcích řidič?
Velká výhoda byla v tom, že jsem měl auto, takže jsem hned začal jezdit. To mohu jedině doporučit. Ať si mladí koupí klidně nějakou šunku, ale ať se vyjezdí.

A autoškola probíhala v pohodě?
Papíry jsem si udělal během vojny. Do té doby jsem se za volant téměř nedostal. Táta na mě byl přísný. Naučil mě jezdit na mopedu, a já jsem si ho pak dost často brával tajně. Proto mi auto nechtěl půjčovat.

Bydlíte třicet kilometrů za Prahou. Dojíždění vám nevadí?
Problém s tím nemám. Dřív jsem víc používal hromadnou dopravu, jenže to jsem dost peněz utopil v alkoholu, protože po představení si člověk obvykle něco dal. Teď sice ušetřím za pití, ale pro změnu to vrazím do benzinu.

S tím, jak se zdražil benzin, přemýšlíte, kam třeba nutně nemusíte jet?
Takhle přemýšlet nemůžu. Spíš koukám, kde nabrat plnou nádrž a kde ne.

A co zkusit jezdit na plyn?
Mám dost kamarádů, kteří na plyn jezdí, ale já k tomu pořád důvěru nemám. Pro plyn jasně hovoří zhruba o polovinu nižší náklady, ale ta bomba za krkem se mi moc nezdá. 

Máte dva syny. Tomu staršímu je patnáct. Nepokukuje už po volantu?
Zájem má. Objevují se první nebezpečné dotazy, kouká, jak se řadí. Ale doufám, že ho nenapadne, aby si do toho sedl a rozjel se. Čekám, kdy přijde s tím, že si chce udělat řidičák na motorku. 

A povolíte?
No, nevím. Já motorky moc rád nemám. Navíc můj bratranec teď leží v nemocnici právě po nehodě na motorce. Sice řídil podle pravidel, ale na křižovatce mu do cesty vjelo auto a skončilo to zlomenou pánví. 

Jak trávíte čas v autě?
Za volantem udělám hodně práce. Můžu přemýšlet o spoustě věcí, které nemám čas řešit někdy jindy. Zároveň si v autě odpočinu. Mám ho vlastně namísto prášků na nervy. 

Řídíte na dovolené? Půjčujete si auto nebo třeba skútr?
Skútr ne. Jak říkám: nejsem dárce orgánů. V cizině mě baví si auto půjčit. Taky mě lákají extrémní jízdní podmínky, na což je ideální třeba Řecko. Jedete po útesu, silnička je úzká, všichni v autě ječí, a já si to užívám. Jednou jsem ale zažil i dost nepříjemnou situaci. 

Co se přihodilo?
Na ostrově Lefkada jsme si půjčili Fiata Pandu. Vyjeli jsme do kopců a kamarád, který měl mapu, vymyslel, že pojedeme zkratkou. Po pár kilometrech se před námi objevila strašlivá cesta po úbočí srázu, která byla plná děr. Jenže se auto nedalo otočit zpátky. Všichni museli vystoupit a já krokem popojížděl. Auto se kousek po kousku sunulo blíž a blíž k té propasti. To bylo poprvé, co mi tekl pot z dlaní. Tenkrát jsem přemýšlel, jestli už radši nemám vyskočit. Opravdu děsivý zážitek, který mě pěkně vycvičil.

ZA VOLANTEM ODPOČÍVÁM Petr Rychlý auto používá místo prášků na nervy.

Autoři:




Nejčtenější

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.