Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

S antiradary se dá někde jezdit beztrestně

aktualizováno 
Řidič, kterého přistihla hlídka městské policie v Praze 8 s antiradarem na palubní desce, zatím ušel trestu. Může být klidný i přesto, že policie slibovala uživatelům antiradarů velké pokuty.
Zákon zakazuje zařízení, která ruší policejní radar, a právníci se přou, jestli do této skupiny patří všechny antiradary

Zákon zakazuje zařízení, která ruší policejní radar, a právníci se přou, jestli do této skupiny patří všechny antiradary | foto: Radek KalhousMF DNES

popisek ZVLÁŠTNÍ PŘÍLOHA
VŠE O SILNIČNÍM ZÁKONU ...ZDE

Vlastně ho zachránil chaos, který panuje po zavedení nového silničního zákona. Ten o antiradarech hovoří nejednoznačně.

Vtip je v tom, že zákon zakazuje zařízení, která ruší policejní radar, a právníci se přou, jestli do této skupiny patří všechny antiradary, tedy i ty, které na policejní radar jen upozorní.

"Řízení s tímto člověkem jsme prozatím odložili. Čekáme na vyjádření ministerstva dopravy. Pokud by třeba řekli, že se to má dál trestat, tak ten případ znovu otevřeme,“ říká Eva Kubátová z pražského magistrátu.

Podobně jako v Praze by řidič nyní vyvázl i jinde. "Zatím jsme takový případ neřešili, ale kvůli vzniklým tahanicím bychom hned pokutu neudělili a obrátili se na krajský úřad,“ přiznává i šéf tamějšího dopravně-správního odboru Karel Hlisnikovský.

Firma Cyberdyne, která antiradary prodává, celé pražské kauzy využila a zadala si v celostátních denících inzerát s bombastickým titulkem, že "policie prohrála spor“ a že "pasivní antiradary jsou v Česku legální“.

Cyberdyne navíc tvrdí, že "antiradar“ je zavádějící slovo a je sporné, jestli se tak dá nazývat její výrobek nazvaný "pasivní detektor“. "My nenabádáme lidi, aby jezdili rychle. Pouze jim zprostředkujeme informaci,“ tvrdí Regina Draškovič z Cyberdyne.

Jak taková věc funguje? Antiradar je elektronické zařízení, které na dálku "pozná“ policejní radar a upozorní na něj pípáním. Umožňuje tak porušovat povolenou rychlost bez rizika potrestání. Ministerstvo dopravy se skutečně hodlá antiradary zabývat.

"Připravujeme novelu zákona, která jasně řekne, že všechny antiradary jsou zakázané, aby to nepřipouštělo různé výklady,“ řekl Viktor Meca z tiskového odboru ministerstva dopravy.

Spor o antiradary je důležitý proto, že rychlá jízdy je jednou z nejčastějších příčin umrtí na silnicích.



Témata: Radar, Vtip


Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.