Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

S microu přitvrdí souboj malých aut

  15:04aktualizováno  15:04
Nissan Micra si jako vůbec první neevropský automobil (i když v Evropě vyráběný) vybojoval titul Auto roku již před deseti lety. Sice s řadou změn, ale přesto vydržel ve výrobě neuvěřitelných deset let. O to více se čekalo na nástupce.
Už příští týden na autowebu TEST NOVÉ MICRY s motorem 1.2!

Když se loni představila nová micra ve své definitivní podobě, hned zaujala. Kdyby ničím jiným, pak dvěma věcmi určitě. Zaprvé vzhledem: avantgardní přední část s pulcovitě vykulenými světlomety střídá zadní partie s jakoby archaicky vydutými blatníky. Zadruhé rozměry: v době, kdy všechna auta rostou do délky i výšky, je nová micra proti předchůdkyni dokonce kratší. Pro srovnání má zhruba o čtvrt metru méně než třeba fabia.

Již z toho je jasné, že micra byla stvořena důsledně jako malý vůz s předurčením do městského provozu. Tomu odpovídají například i parametry mimořádně malého poloměru otáčení i použití elektrického posilovače řízení s proměnnou účinností. Že

PRVNÍ DOJEM. Již při premiérové krátké seznamovací jízdě micra naznačila, že to bude obratný malý vůz se skvělým výhledem pro řidiče a s pozoruhodně tichým provozem.
takto pojaté auto bude mít nejspíš úspěch, potvrdilo už jeho uvedení na trh: 23. ledna, kdy oficiálně odstartoval prodej v Evropě, si novinku objednalo bezmála 13 000 zákazníků.

Také do České republiky přichází ve třídveřovém a pětidveřovém provedení s trojicí nových benzinových motorů objemů od 1,0 do 1,4 litru a jedním dieselem bratrsky převzatým od Renaultu. V cenách od 282 000 Kč ve třídveřovém základním provedení s litrovým motorem. Samozřejmě kardinální otázkou u vozu, který patří v současnosti k nejmenším na zdejším trhu, je dostatek vnitřního prostoru. Novinku podrobíme v nejbližší době obvyklému testu a o výsledném dojmu vás budeme ihned informovat.

Micra má hlavně tři konkurenty
S ohledem na rozměry nutno hledat nejbližší soupeře pro tuto novinku od Nissanu mezi nejmenšími vozy ze třídy malých aut; takže bude bojovat o přízeň s takovými modely, jako je například Citroën C3, Honda Jazz či Toyota Yaris.

TOYOTA YARIS Jeho rozměry vynikají na výšku, podélně za microu zaostává jak v rozvoru (-6 cm), tak celkovou délkou (-10 cm). V současnosti nabíhá nový facelift, jehož základní verze začíná na 279 900 Kč. Dřívější model před faceliftem se ještě prodává v ceně od 256 000 Kč.

HONDA JAZZ S celkovými rozměry většími (například rozvorem o 2 cm a délkou o více než 11 cm) a silnějším základním motorem 1,2 l/78 koní, ovšem s výchozí cenou 399 900 Kč, bude s microu sotva soupeřit.

CITROËN C3 Ač má velice podstatný rozměr - rozvor jen o 3 cm větší, jako celek je tento malý citroën o více než 13 cm delší. Jeho základní cena je 299 900 Kč za verzi s motorem 1,1i X, ale v současné době probíhá akce do 31. 3. 2003, kdy je tento model za akční cenu 279 900 Kč.

Autoři:




Nejčtenější

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.