Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

S nebem nad hlavou: Nové Mini Cabrio s plátěnou střechou

  10:00aktualizováno  10:00
První generace vzkříšeného Mini Cabrio se začala prodávat v roce 2004. Po čtyřech letech se malý kabriolet dočkal nástupce. Ten vychází z mini druhé generace, která se již prodává dva roky.

Mini Cooper S Cabrio | foto: BMW

Obnovené mini vyrábí mnichovské BMW v několika variantách. Vedle klasického hatchbacku se nabízí i prodloužená verze Clubman a připravuje se také variace na vůz do lehčího terénu. Již minulá generace vzkříšeného mini nabídla verzi s otevřenou střechou. Mini Cabrio se nyní představilo ve své druhé generaci.

Mini Cooper S Cabrio

Stejně jako první generace má i nové provedení klasickou plátěnou střechu. Pevná skládací střecha by se nejen k charakteru vozu nehodila, ale především by byla její zástavba u minivozu nemožná.

Natažení a stažení střechy probíhá zcela automaticky díky elektrohydraulickému systému. Střecha se natáhne nebo složí za pouhých 15 sekund. Střechu lze ovládat až do rychlosti 30 km/h. Střechu můžeme ovládat i dálkovým ovladačem na klíčku. Novinkou je tzv. openometr, který se nachází vlevo od volantu. Openometr ukazuje čas, který řidič ujel se staženou střechou.

Mini Cooper S Cabrio

Zadní sklo je skleněné a vyhřívané. Stažení bočních oken lze aktivovat jediným tlačítkem. Zajímavostí je možnost posunutí přední části střechy o 40 centimetrů vzad, jedná se tedy o jakousi náhradu za klasický "šíbr". Takto můžeme střechu posunout až do rychlosti 120 km/h.

O bezpečnost při případném převrácení automobilu se stará vystřelovací ochranný oblouk schovaný za zadními sedadly. Ten je vyroben z hliníku a aktivuje se v krizové situaci díky čidlu automaticky. Vysunutí ochranného oblouku je dílem okamžiku – 150 milisekund.

Mini Cooper S Cabrio

Interiér nového kabrioletu Mini se neliší od zavřené varianty. Na výběr bude z 12 barev karoserie. Standardně má Mini Cabrio Cooper i Cooper S šestnáctipalcová kola. Na přání budou k dispozici krásná černá sedmnáctipalcová kola Black Star Bullet Design.

Přes zvýšení tuhosti karoserie se hmotnost nové generace malého kabrioletu snížila o 10 kg. Pokud je střecha natažená, má zavazadlový prostor objem 170 litrů. Při stažené střeše se objem kufru zmenší na 125 litrů. V obou režimech se jedná o hodnoty o pět litrů lepší než u předchůdce.

Mini Cooper S Cabrio

Do zavazadlového prostoru se dostaneme víkem, které se odklápí dolů. Zadní sedadla jsou dělená v poměru 50:50. Jejich složením vznikne úložný prostor o objemu 660 litrů, což je o 55 litrů více oproti předchůdci.

Pohonné jednoty s objemem 1,6 litru jsou převzaty z klasického mini. Verze Cooper Cabrio nabízí maximální výkon 88 kW, přeplňovaná varianta Cooper S Cabrio má nejvyšší výkon 128 kW. Nové Mini Cabrio má buď šestistupňovou manuální převodovku, nebo lze zvolit i automatické ústrojí se stejným počtem stupňů.

Maximální rychlost výkonnějšího provedení Cooper S Cabrio dosahuje 222 km/h (217 km/h s automatem). Malý kabriolet Cooper S zrychlí na stovku za 7,4 sekundy (7,7 sekundy s automatem). Výrobce udává kombinovanou spotřebu 6,4 l/100 km, verze s automatickou převodovkou má potom spotřebu o 0,7 l/100 km vyšší.

Nový kabriolet Mini si odbude světovou premiéru v příštím roce na autosalonu v Detroitu. V Německu se druhá generace Mini Cabrio začne prodávat 28. března. U západních sousedů bude stát provedení Cooper Cabrio 22 500 eur, výkonnější verze Cooper S Cabrio potom 26 500 eur.

Autoři:


Témata: Euro, Německo, BMW, Detroit, Mini


Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Další z rubriky

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.