Obnovené mini vyrábí mnichovské BMW v několika variantách. Vedle klasického hatchbacku se nabízí i prodloužená verze Clubman a připravuje se také variace na vůz do lehčího terénu. Již minulá generace vzkříšeného mini nabídla verzi s otevřenou střechou. Mini Cabrio se nyní představilo ve své druhé generaci.
Stejně jako první generace má i nové provedení klasickou plátěnou střechu. Pevná skládací střecha by se nejen k charakteru vozu nehodila, ale především by byla její zástavba u minivozu nemožná.
Natažení a stažení střechy probíhá zcela automaticky díky elektrohydraulickému systému. Střecha se natáhne nebo složí za pouhých 15 sekund. Střechu lze ovládat až do rychlosti 30 km/h. Střechu můžeme ovládat i dálkovým ovladačem na klíčku. Novinkou je tzv. openometr, který se nachází vlevo od volantu. Openometr ukazuje čas, který řidič ujel se staženou střechou.
Zadní sklo je skleněné a vyhřívané. Stažení bočních oken lze aktivovat jediným tlačítkem. Zajímavostí je možnost posunutí přední části střechy o 40 centimetrů vzad, jedná se tedy o jakousi náhradu za klasický "šíbr". Takto můžeme střechu posunout až do rychlosti 120 km/h.
O bezpečnost při případném převrácení automobilu se stará vystřelovací ochranný oblouk schovaný za zadními sedadly. Ten je vyroben z hliníku a aktivuje se v krizové situaci díky čidlu automaticky. Vysunutí ochranného oblouku je dílem okamžiku – 150 milisekund.
Interiér nového kabrioletu Mini se neliší od zavřené varianty. Na výběr bude z 12 barev karoserie. Standardně má Mini Cabrio Cooper i Cooper S šestnáctipalcová kola. Na přání budou k dispozici krásná černá sedmnáctipalcová kola Black Star Bullet Design.
Přes zvýšení tuhosti karoserie se hmotnost nové generace malého kabrioletu snížila o 10 kg. Pokud je střecha natažená, má zavazadlový prostor objem 170 litrů. Při stažené střeše se objem kufru zmenší na 125 litrů. V obou režimech se jedná o hodnoty o pět litrů lepší než u předchůdce.
Do zavazadlového prostoru se dostaneme víkem, které se odklápí dolů. Zadní sedadla jsou dělená v poměru 50:50. Jejich složením vznikne úložný prostor o objemu 660 litrů, což je o 55 litrů více oproti předchůdci.
Pohonné jednoty s objemem 1,6 litru jsou převzaty z klasického mini. Verze Cooper Cabrio nabízí maximální výkon 88 kW, přeplňovaná varianta Cooper S Cabrio má nejvyšší výkon 128 kW. Nové Mini Cabrio má buď šestistupňovou manuální převodovku, nebo lze zvolit i automatické ústrojí se stejným počtem stupňů.
Maximální rychlost výkonnějšího provedení Cooper S Cabrio dosahuje 222 km/h (217 km/h s automatem). Malý kabriolet Cooper S zrychlí na stovku za 7,4 sekundy (7,7 sekundy s automatem). Výrobce udává kombinovanou spotřebu 6,4 l/100 km, verze s automatickou převodovkou má potom spotřebu o 0,7 l/100 km vyšší.
Nový kabriolet Mini si odbude světovou premiéru v příštím roce na autosalonu v Detroitu. V Německu se druhá generace Mini Cabrio začne prodávat 28. března. U západních sousedů bude stát provedení Cooper Cabrio 22 500 eur, výkonnější verze Cooper S Cabrio potom 26 500 eur.