Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

S tím starým fordem nezávoďte, předjede i ferrari

aktualizováno 
Pod pečlivě zrenovovanou karoserií starého Fordu Granada se skrývá závodní podvozek a především motor od společnosti Koenigsegg. Neuvěřitelný výkon 1 750 koní lehce poráží třeba i Bugatti Veyron.

Upravený Ford Granada | foto: Corsasport.co.uk

Nenápadný starý hranatý ford byl dříve běžně k vidění i na našich silnicích. Nebylo to na svou dobu slabé auto, ale dnes by mu ujela i leckterá výkonnější fabia. Tedy původní granadě s dvoulitrovým čtyřválcem nebo šestiválci o objemu 2,3 a 2,8 litru. V nejvyšší verzi nabízela granada na svou dobu solidních 160 koní.

Jenže jeden automobilový nadšenec se rozhodl do tradiční karoserie namontovat formuli. Té se podobá zcela upravený podvozek, který nemá se sériovým autem nic společného. A byla to nezbytná úprava, protože na zadní nápravu dává zabudovaný motor V8 Koenigsegg z modelu CCX s dvojitým přeplňováním závratných 1 750 koní. Pro porovnání, nejvýkonnější sériově vyráběný automobil Bugatti Veyron nabízí "jen" 1001 koní. Motor, který konstrukčně vychází z bloku Ford Modular V8, dává v sériové verzi výkon 806 koní. S většími turby by prý šlo dosáhnout dokonce výkonu 2 300 koní.

Upravený Ford Granada

Podle autora se "vytuněná" granada snadno přiblíží třistakilometrové rychlosti, maximální výkon se ale uplatní jedině na trati pro závody dragsterů.

Prohlédněte si, jak se přestavuje Ford Granada

Na první pohled nejsou úpravy granady druhé generace a konkrétně modelového roku 1982 příliš patrné. Dobový přední a zadní spoiler, široké pneumatiky a mohutná koncovka výfuku. Autor zvolil i jeden z původních metalických odstínů, takže maskování je téměř dokonalé. Granada dostala také kompletně přepracovaný podvozek.

Podobné úpravy starších obyčejných aut jsou v poslední době oblíbené. Ve Švédsku se prohání řádně upravený Saab 99 s motorem o výkonu okolo 700 koní, v sousedním Německu pak zase Volkswageny Golf s více než tisíci koňmi pod kapotou. Většinou si ale majitelé podobná monstra schovávají pro závody na dragsterových tratích, kde s přehledem porážejí špičkové supersporty dneška.

Ford Granada

Ford vyráběl granadu ve třech generacích od roku 1972 až do roku 1994. Třetí generace granady se prodávala jen ve Velké Británii a byl to přejmenovaný model Scorpio. Monstrózně upravená granada patří do druhé generace, která se vyráběla v letech 1977 až 1985, kdy ji nahradilo právě scorpio. Původně se granada vyráběla ve Velké Británii a v tehdejším Západním Německu, později byla výroba soustředěna jen do německého závodu. Uvedená druhá generace granady zahrnovala čtyřdveřový sedan, dvoudveřové kupé a také provedení kombi.

Autoři:




Nejčtenější

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.