S tím starým fordem nezávoďte, předjede i ferrari

Pod pečlivě zrenovovanou karoserií starého Fordu Granada se skrývá závodní podvozek a především motor od společnosti Koenigsegg. Neuvěřitelný výkon 1 750 koní lehce poráží třeba i Bugatti Veyron.

Upravený Ford Granada | foto: Corsasport.co.uk

Nenápadný starý hranatý ford byl dříve běžně k vidění i na našich silnicích. Nebylo to na svou dobu slabé auto, ale dnes by mu ujela i leckterá výkonnější fabia. Tedy původní granadě s dvoulitrovým čtyřválcem nebo šestiválci o objemu 2,3 a 2,8 litru. V nejvyšší verzi nabízela granada na svou dobu solidních 160 koní.

Jenže jeden automobilový nadšenec se rozhodl do tradiční karoserie namontovat formuli. Té se podobá zcela upravený podvozek, který nemá se sériovým autem nic společného. A byla to nezbytná úprava, protože na zadní nápravu dává zabudovaný motor V8 Koenigsegg z modelu CCX s dvojitým přeplňováním závratných 1 750 koní. Pro porovnání, nejvýkonnější sériově vyráběný automobil Bugatti Veyron nabízí "jen" 1001 koní. Motor, který konstrukčně vychází z bloku Ford Modular V8, dává v sériové verzi výkon 806 koní. S většími turby by prý šlo dosáhnout dokonce výkonu 2 300 koní.

Upravený Ford Granada

Podle autora se "vytuněná" granada snadno přiblíží třistakilometrové rychlosti, maximální výkon se ale uplatní jedině na trati pro závody dragsterů.

Prohlédněte si, jak se přestavuje Ford Granada

Na první pohled nejsou úpravy granady druhé generace a konkrétně modelového roku 1982 příliš patrné. Dobový přední a zadní spoiler, široké pneumatiky a mohutná koncovka výfuku. Autor zvolil i jeden z původních metalických odstínů, takže maskování je téměř dokonalé. Granada dostala také kompletně přepracovaný podvozek.

Podobné úpravy starších obyčejných aut jsou v poslední době oblíbené. Ve Švédsku se prohání řádně upravený Saab 99 s motorem o výkonu okolo 700 koní, v sousedním Německu pak zase Volkswageny Golf s více než tisíci koňmi pod kapotou. Většinou si ale majitelé podobná monstra schovávají pro závody na dragsterových tratích, kde s přehledem porážejí špičkové supersporty dneška.

Ford Granada

Ford vyráběl granadu ve třech generacích od roku 1972 až do roku 1994. Třetí generace granady se prodávala jen ve Velké Británii a byl to přejmenovaný model Scorpio. Monstrózně upravená granada patří do druhé generace, která se vyráběla v letech 1977 až 1985, kdy ji nahradilo právě scorpio. Původně se granada vyráběla ve Velké Británii a v tehdejším Západním Německu, později byla výroba soustředěna jen do německého závodu. Uvedená druhá generace granady zahrnovala čtyřdveřový sedan, dvoudveřové kupé a také provedení kombi.

Autoři:
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Diář petrolheada: Do Mostu za klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...