Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Saab 9-2 - malý viking na obzoru

  14:20aktualizováno  14:20
Švédský výrobce stylových automobilů se odhodlal sestoupit z výšin a nabídnout i méně zámožným klientům, toužícím po Saabu, něco ze své kuchyně.

Podle dostupných informací bude model 9-2 zpočátku brázdit především silnice a dálnice severní Ameriky.

Je však velmi pravděpodobné, že nedlouho po své premiéře, která se očekává v průběhu roku 2004, začne dělat radost i evropským automobilistům.

Protože Saab tímto modelem vstoupí na neprobádané území nového segmentu vozů, nenechává nic náhodě.

I proto se rozhodl nabídnout svým zhýčkaným zákazníkům něco extra. V případě Saabu 9-2 to bude pohon všech kol, se kterým Švédům pomohli u Subaru.

Novým, menším modelem chce Saab oslovit mladší klientelu, která chce cestovat stylově, lhostejno zda do práce, či za nákupy, na ryby, či s koly do hor, nebo jen tak pro radost.

Pětidveřový hatchback s rozměrnými pátými dveřmi kufru, jednoznačně identifikovatelný jako Saab, bude nabízet především kvalitní jízdní vlastnosti a nezbytnou dávku severské bezpečnosti.

O dynamiku jízdy se postarají zážehové motory 2.0 a 2.5 litru. Čtyřválcový "dvouapůllitr" bude pohánět základní verzi "malého Trolla". "Nadupaná" verze Aero pak bude pod kapotou ukrývat přeplňovaný čtyřválcový agregát o objemu dvou litrů.   

Malý Saab bude od jara příštího roku vyjíždět z bran výrobních závodů Subaru - Fuji v Japonsku.

***

Od roku 2000 je automobilka Saab pod 100% kontrolou amerického GM. V japonském Subaru (automobilové divizi koncernu Fuji) drží GM 20%.

***

Saab 9-2

Saab 9-2

Autoři:




Nejčtenější

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Další z rubriky

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Bentley Bentayga 6,0 Bentayga W12 First...
Bentley Bentayga 6,0 Bentayga W12 First...

r.v. 2016, naj. 210 km, benzín, 1. majitel
8 750 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.