Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Saab 9-X Air: severský větroplach

aktualizováno 
Sobi, zima, kabriolet. Zní to podivně, ale tahle prapodivná kombinace je Saabu vlastní. Do nabídky švédských automobilek totiž otevřené modely patří už pěknou řádku let. Dodnes krásný Saab 900 Convertible bude mít přespříští týden na autosalonu v Paříži pravnuka.

Saab 9-X Air navazuje na koncept bio Hybrid, který byl k vidění začátkem letošního března v Ženevě, namísto plechu má teď ale střechu z plátna, složenou ze 181 části. Specialitou je zadní okno, které není součástí střechy, ale vysouvá se samostatně na pokyn tlačítka.

O pohon střechyprostého konceptu se stará čtyřválec 1,4, v saabu samozřejmě osazený turbodmychadlem, a elektromotor. 200 koní si kromě obyčejného benzinu pochutná i na bioetanolovém koktejlu E85 (85 % bioetanolu + 15 % benzinu). Hybridní soustrojí nabízí dohromady 280 newtonmetrů krouticího momentu, které přenáší na přední pneumatiky 245/35 R21 šestistupňová automatizovaná převodovka. Když natankuje pouze klasický benzin, budou všechny hodnoty o něco horší.

4,43 metru dlouhý, 183 cm široký a 1 390 milimetrů vysoký koncept naznačuje možnou podobu Saabu 9-1, který se chystá pro rok 2010. Kromě 8,1sekundového zrychlení z nuly na stovku se ještě chlubí nízkou hladinou emisí CO2: 107 g/km.

Maximálně vám bude vlasy cuchat 231 kilometrů v hodině nejvyšší rychlosti. Spotřeba E85 je na sto kilometrů jízdy 6,5 litru, když 9-X Air pojede pouze na benzin, vystačí s pěti litry.


Autor:




Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Další z rubriky

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.