Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Geniální kombík saabu má také nádrž na ryby

aktualizováno 
Na jednom z fanouškovských srazů se nám podařilo najít pořádné auto pro nadšené rybáře. Saab 95 má sice jen dvoje dveře, ale nabízí až sedm míst a v zadní části, pokud oželíte dva spolujezdce, se dají převážet i kapři. Možná jsou to jenom klasické automobilové drby, i tak je ale Saab 95 mimořádným autem.

Unikátního modrého kombíka od Saabu z roku 1969 jsme potkali na druhém ročníku srazu vozů značek Rolls-Royce a Bentley v České republice. Podle současného majitele byl tento konkrétní vůz dovezený pro Švédské velvyslanectví, každopádně konzul auto užíval pro soukromé účely.

A pokud je pravda všechno, co nám rodinný příslušník majitele pověděl, pak se v zadní části, která je vlastně plechovou vanou s dvěma sedadly, běžně převážely ve Švédsku také ryby nachytané při rybaření.

Saab 95

I kdybyste se na podobný způsob přepravy úlovku neodvážili, krásný kombík vzbudí pozornost kdekoliv, kam s ním přijedete. Dovnitř se totiž vejde posádka až sedmi lidí, z toho dva do speciálního kufru. Jednoduše otevřete víko (mimochodem, podlaha kufru je hezky nízko a skvěle se dovnitř nakládají věci), vyklopíte opěradlo a před něj sedák. Nohy sice máte ve vaničce a sedíte zády ke směru jízdy, ale pro děti by to mohla být i tak skvělá zábava. Zajímá vás, jak se s tímhle autem jezdí? Přečtěte si náš Redakční test Saabu 95.

Čtyřmetrový Saab 95 byl ve své době jeden z opravdu velkých kombíků. Navíc odvezl až 500 kilo cestujících a nákladu. Dnes je stejně dlouhá kombíková fabie, ve které se nám nechce jet ve čtyřech na dovolenou.

Fotogalerie

Saab 95 se vyráběl od roku 1960 (respektive od roku 1959, kdy ale bylo vyrobeno pouze 40 kusů) do roku 1978. Poslední dva roky se přitom výroba zaměřila jenom na pětimístné verze. Celkem vzniklo „devadesát pětek“ přes 110 tisíc, kromě osobáků se objevily také dvoumístné nákladní verze a dokonce i pick-upy.

V roce 1967 dostal Saab 95 čtyřtakt z Fordu Taunus. Karoserii namaloval Sixten Sason, švédská designérská legenda, která se podílela i na prvním prasaabovi. Technicky vychází ze Saabu 93, který se představil v roce 1955. Saab 95 ale dostal některé díly z novějšího modelu 96, který je o rok mladší.

Autoři: ,


Nejčtenější



Další z rubriky

V Praze odstartoval 1000kilometrový závod kolem „Československa“

Praha, 15.6.2017, 1000 mil československých, auta, veteráni

Téměř sto automobilových veteránů vyrobených před rokem 1939 ve čtvrtek v šest ráno odstartovalo k připomínkové jízdě...

První praporsche jako umělecký unikát v centru Prahy

Porsche 356 Nr.1 Roadster na pražském Klárově

Na pražském Klárově, přímo proti stanici metra Malostranská je k vidění neobvyklý skleněný kvádr s historickým autem...

Autofotka týdne: Slavné BMW po závodní legendě jde do aukce

BMW 507

Aukční síň Bonhams bude 13. července na slavném festivalu rychlosti v Goodwoodu dražit unikátní BMW 507 z roku 1957,...

Najdete na iDNES.cz