Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

O Saab v rukou Číňanů mají mít zájem Indové

  16:18aktualizováno  16:18
Zadlužená švédská automobilka Saab možná nalezla investora, který je nutný k záchraně podniku. Firma uvedla, že nejmenovaný automobilový koncern z Asie písemně vyjádřil záměr stát se jejím většinovým akcionářem. Spekuluje se o indické firmě Mahindra.

Saab 9-3 druhé generace se představil v roce 2002. V roce 2008 prošel faceliftem. Stojí za zmínku, že designérem modelu je Michael Mauer, tvůrce Mercedesu SLK a dnes šéfdesignér Porsche. | foto: NEVS

Majitelem automobilky Saab je v současnosti čínské konsorcium National Electric Vehicle Sweden (NEVS), které si v srpnu zajistilo soudní ochranu před věřiteli, aby získalo čas na vyřešení finančních potíží. Začátkem prosince požádalo soud o prodloužení ochrany o tři měsíce.

První novodobý Saab 9-3 je černý a má dvoulitrový turbobenzinový motor s...

První novodobý Saab 9-3 je černý a má dvoulitrový turbobenzinový motor s výkonem 220 koní.

Firma NEVS již dříve upozornila, že v rámci hledání nového investora jedná se dvěma velkými automobilkami, ale jejich názvy nezveřejnila. Podle zdrojů saabistického serveru Saabsunited jde o indickou společnost Mahindra, která kolem švédské značky krouží už delší dobu. Dohoda by podle agentury DPA mohla být uzavřena do února.

Fotogalerie

Zatím mají mít firmy podepsanou předběžnou dohodu o průběhu jednání. Financování automobilky vychází na pět milionů eur měsíčně, ty by Mahindra před koupí poskytovala NEVS jako překlenovací úvěr.

Podle dřívějších informací švédských médií má být ve hře také čínská firma Dongfeng. Saab s ní prý jedná o technické spolupráci, švédská strana by měla pro Číňany zajišťovat vývoj, který by si Dongfeng „předplatil“. Následným krokem by bylo joint-venture partnerství.

NEVS může používat jméno Saab, ale nemá práva na používání tradičního loga s...

NEVS může používat jméno Saab, ale nemá práva na používání tradičního loga s hlavou Gryfa (mytického orlo-lva) na modrém podkladu.

Společnost NEVS předloni převzala většinu majetku zkrachovalé švédské automobilky Saab, včetně hlavního závodu v Trollhättanu. Začátkem loňského prosince tam obnovila výrobu Saabu 9-3, ale letos v květnu ji kvůli nedostatku peněz musela přerušit. Podle SaabsUnited věřitelé NEVS souhlasí s odpuštěním části dluhů, pokud dojde k dohodě.





Nejčtenější

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.