O Saab v rukou Číňanů mají mít zájem Indové

  16:18aktualizováno  16:18
Zadlužená švédská automobilka Saab možná nalezla investora, který je nutný k záchraně podniku. Firma uvedla, že nejmenovaný automobilový koncern z Asie písemně vyjádřil záměr stát se jejím většinovým akcionářem. Spekuluje se o indické firmě Mahindra.

Saab 9-3 druhé generace se představil v roce 2002. V roce 2008 prošel faceliftem. Stojí za zmínku, že designérem modelu je Michael Mauer, tvůrce Mercedesu SLK a dnes šéfdesignér Porsche. | foto: NEVS

Majitelem automobilky Saab je v současnosti čínské konsorcium National Electric Vehicle Sweden (NEVS), které si v srpnu zajistilo soudní ochranu před věřiteli, aby získalo čas na vyřešení finančních potíží. Začátkem prosince požádalo soud o prodloužení ochrany o tři měsíce.

První novodobý Saab 9-3 je černý a má dvoulitrový turbobenzinový motor s...

První novodobý Saab 9-3 je černý a má dvoulitrový turbobenzinový motor s výkonem 220 koní.

Firma NEVS již dříve upozornila, že v rámci hledání nového investora jedná se dvěma velkými automobilkami, ale jejich názvy nezveřejnila. Podle zdrojů saabistického serveru Saabsunited jde o indickou společnost Mahindra, která kolem švédské značky krouží už delší dobu. Dohoda by podle agentury DPA mohla být uzavřena do února.

Fotogalerie

Zatím mají mít firmy podepsanou předběžnou dohodu o průběhu jednání. Financování automobilky vychází na pět milionů eur měsíčně, ty by Mahindra před koupí poskytovala NEVS jako překlenovací úvěr.

Podle dřívějších informací švédských médií má být ve hře také čínská firma Dongfeng. Saab s ní prý jedná o technické spolupráci, švédská strana by měla pro Číňany zajišťovat vývoj, který by si Dongfeng „předplatil“. Následným krokem by bylo joint-venture partnerství.

NEVS může používat jméno Saab, ale nemá práva na používání tradičního loga s...

NEVS může používat jméno Saab, ale nemá práva na používání tradičního loga s hlavou Gryfa (mytického orlo-lva) na modrém podkladu.

Společnost NEVS předloni převzala většinu majetku zkrachovalé švédské automobilky Saab, včetně hlavního závodu v Trollhättanu. Začátkem loňského prosince tam obnovila výrobu Saabu 9-3, ale letos v květnu ji kvůli nedostatku peněz musela přerušit. Podle SaabsUnited věřitelé NEVS souhlasí s odpuštěním části dluhů, pokud dojde k dohodě.

Nejčtenější

Škoda Scala v plné parádě. Nástupce Rapidu přiveze nejmodernější techniku

Škoda Scala

Nová, výraznější a líbivější škodovka se na silnicích začne objevovat v květnu příštího roku. Hatchback v nabídce...

Volkswagen ohlásil konec spalovacích motorů, elektrověk začíná

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Německá automobilka Volkswagen ohlásila konec spalovacích motorů. Poslední vozy s touto technologií vyvine v roce 2026...

Nová mazda má revoluční motor, i s turbem je nečekaně jednoduchý

Mazda 3

Nová generace Mazdy 3 bude mít motor, který kombinuje zážehový a vznětový princip. Jak to celé funguje, jsme zjišťovali...

ANALÝZA: Svět aut je pod dohledem Velkého bratra, nikdo se neschová

Ilustrační snímek

Auta byla ještě před pár lety symbolem svobody, do moderního vozu je ovšem o strach sednout. Na tapetě je teď Čína,...

Svéráz ruského motorismu v praxi: terénní dodávka z doby kamenné slaví

UAZ 2206 "Buchanka“

Už 60 let sjíždí z výrobních linek Uljanovského automobilového závodu populární minibus se současným kódovým označením...

Další z rubriky

OBRAZEM: Wartburg hvězdou tuningové výstavy

Essen Motor Show 2018

Motorshow v Essenu je tradičním svátkem úpravců aut. K vidění jsou neuvěřitelné kreace, ale také závodní speciály,...

Před 130 lety nafoukl Dunlop první pneumatiku

Továrna na první pneumatiky Dunlop z roku 1908

Některé součásti automobilu bereme jako samozřejmost. Třeba pneumatiky, jimž věnujeme pozornost dvakrát ročně při...

VIDEO: Malíř žaluje Škodovku kvůli designu SUV

Návrhy designu SUV značky Škoda od malíře a designéra Vlada Vovkaniče

Ve sporu mezi malířem a designérem Vladem Vovkaničem a společností Škoda Auto ohledně autorských práv na design modelů...

Najdete na iDNES.cz