Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Saab slezl hrobníkovi z lopaty, fanouškovský koncept mu vzdává hold

  11:20aktualizováno  11:20
Kultovní švédská automobilka se zachránila doslova pět minut po dvanácté, vedení Saabu ale vidí budoucnost optimisticky. V představách fanoušků by značce slušel třeba supersport. Nová studie nezapře tradiční rysy švédské automobilky, ale také připomíná nového majitele Saabu, nizozemský Spyker.

Spyker Saab 9+ Tribute | foto: Gray Design

Tento Saab se asi nikdy vyrábět nebude. To jen designér Eduard Gray, který působí v rodišti ve švédském Trollhättanu, navrhl auto, kterým skládá hold švédské automobilce a jejímu novému vlastníkovi, nizozemskému výrobci sportovních aut Spyker. Koncept pojmenoval Spyker Saab 9+ Tribute.

Spyker Saab 9+ Tribute

A návrh se mu rozhodně povedl. Sporťák s motorem uprostřed nese charakteristické rysy saabů včetně tradiční masky, i když v minimalizované podobě.

Spyker Saab 9+ Tribute

Saab si za poslední rok prošel klinickou smrtí. Mateřský koncern GM chtěl Saab zavřít a na konci loňského roku to opravdu vypadalo na konec značky. Nakonec se ale podařila dotáhnout do konce dohoda s nizozemským výrobcem sportovních vozů Spyker.

Saab letos začne prodávat zcela nový model řady 9-5 a k tomu nabízí menší 9-3, kterou ale také čeká generační výměna. K úspěchu pak Saab potřebuje menší vůz, konkurenta BMW 1 nebo Audi A3, který také připravuje.

Co se chystá u Saabu

Švédská značka bude potřebovat hlavně štěstí - čtěte ZDE

Z tohoto pohledu se zdá koncept Spyker Saab 9+ Tribute jako těžko realizovatelný návrh. Jenže tomu tak být nemusí. Samozřejmě třeba v zcela jiné podobě, ale vazba na Spyker dává tušit, že se časem supersportovní saab zjeví. Určitě by to byl dobrý marketingový nástroj pro představení možností nové automobilky.

Autoři:




Nejčtenější

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.