Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Výroba saabu opět stojí. Došly peníze

  17:34aktualizováno  17:34
Čínská společnost National Electric Vehicle Sweden (NEVS) kvůli nedostatku financí dočasně přerušila výrobu osobních aut Saab. Firma obnovila produkci těchto vozů v omezeném množství koncem loňského roku, když převzala většinu majetku zkrachovalé švédské automobilky Saab, včetně hlavního závodu v Trollhättanu.

První vyrobený Saab po změně vlastníka | foto: saabsunited.com

Společnost NEVS uvedla, že teď nemá dost peněz na uhrazení dluhů. "Příčinou je to, že společnost Qingbo Investment, která je spoluvlastníkem NEVS, neplní svůj závazek, že bude v případě potřeby financovat aktivity NEVS," napsala firma ve své zprávě. "NEVS proto přistupuje k dočasnému a řízenému zastavení produkce, která doposud činila šest vozů denně," dodala firma.

První novodobý Saab 9-3 je černý a má dvoulitrový turbobenzinový motor s...

První novodobý Saab 9-3 je černý a má dvoulitrový turbobenzinový motor s výkonem 220 koní.


Mluvčí NEVS Mikael Ostlund uvedl, že továrna v Trollhättanu od čtvrtka zastaví výrobu na čtyři týdny. "Qingbo dohodu nezrušila, tvrdí, že ji naplní. Dohodnuté finance jsme však zatím nedostali," dodal. Qingbo loni získala ve společnosti NEVS dvaadvacetiprocentní podíl a objednala si 200 elektromobilů Saab, jejichž výrobu NEVS plánuje.

Fotogalerie

Automobilku Saab vlastnil do roku 2010 americký koncern General Motors, který ji prodal nizozemské firmě Swedish Automobile. V roce 2011 byl Saab nucen přerušit výrobu kvůli nedostatku peněz na platby dodavatelům. Po neúspěšném pokusu o prodej Saabu do čínských rukou vyhlásil švédský soud koncem roku 2011 bankrot podniku. Předloni koupila majetek Saabu za nezveřejněnou cenu společnost NEVS.

Výrobu obnovila automobilka začátkem prosince 2013. Produkci odstartoval sedan Saab 9-3 s dvoulitrovým přeplňovaným benzinovým motorem. Automobilka má v plánu vyrábět také elektrické provedení a časem i další dvě karosářské verze: kabriolet a kombi.

Saab vyráběl automobily od roku 1949 a součástí General Motors se stal v roce 1989. Od té doby ale byl téměř nepřetržitě ztrátový.

Autoři: ,




Nejčtenější

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Další z rubriky

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.