Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Sachsen Classic: Rallye automobilových dědečků

aktualizováno 
V obležení automobilových veteránů bylo v sobotu dopoledne náměstí v Krásné Lípě. Zastavili se tam účastníci Sachsen Classic, rallye historických vozů. Třídenní podnik začal ve čtvrtek v německém Cvikově. V sobotu účastníci zavítali i na české území, jejich cílem však byly Drážďany.

Sachsen Classic: Rallye automobilových dědečků | foto: IVETA LHOTSKÁMF DNES

Lamborghini Countach z roku 1975, které pod kapotou ukrývá 350 koní, nebo naopak auto značky DKW 700 z roku 1955 s pouhými 20 koňmi. Tato vozidla a ještě 167 dalších se o víkendu představila v Krásné Lípě při automobilové rallye Sachsen Classic.

Zájemci nemuseli čekat u silnice, až závodníci projedou, ale veterány, které mají mnohdy cenu několika desítek milionů korun, mohli obdivovat po celou dobu, co jejich řidiči v Krásné Lípě obědvali.

"Závod pořádá německý motoristický časopis Motor Presse ze Stuttgartu ve spolupráci s městem Krásná Lípa. Jedná se o třídenní podnik, během kterého ujedou řidiči 600 kilometrů.

Začíná se v německém Cvikově, ve městě, které se za éry východního Německa proslavilo bakelitovými trabanty, pak se projíždí saským územím. Poslední den závodu se účastníci podívají i do Čech a svou pouť končí opět v Německu - v Drážďanech," vysvětlil organizátor závodu Tomáš Salov.

Krásnou Lípou projížděla rallye podruhé. Němečtí pořadatelé byli loni nadšeni přijetím, kterého se jim dostalo od místních obyvatel.

"V loňském roce slavila 100 let česká automobilka Škoda. Jelikož se závodů vždy účastnilo několik škodovek, rozhodli se pořadatelé, že vzdají tomuto vozidlu hold a povedou rallye i přes české území. Zdejší podmínky si moc pochvalovali, proto se tudy projíždí i letos," objasnil Salov.

Na startovní čáře se v Cvikově představilo 183 veteránů. Kvůli stáří jich do Krásné Lípy dorazilo “jen“ 169. Mezi odpadlíky se zařadil i jeden ze cvikovských výrobků - jinak nezničitelný trabant.

"Závodili i opravdoví automobiloví dědečci - například francouzský renault, který byl vyroben téměř před sto lety, v roce 1913. Nejstarší české vozidlo pochází z dílny automobilky Laurin a Klement, to brázdí silnice již 86 let,“ říká organizátor akce Tomáš Salov. Zájem diváků budila i luxusní auta, mezi nimi i Rolls-Royce Silver Cloud z roku 1957.

"Až na pár výjimek sem dokázala dojet téměř všechna vozidla. Zájemci si tak mohli prohlédnout vládní auto, které doprovázelo bývalého německého prezidenta Ericha Honeckera, či nejdražší vozidlo startovní listiny, jehož pojistka dosahuje 50 milionů korun. Značku vozu však nemohu z pochopitelných důvodů říci,“ doplnil Tomáš Salov.

"Život za volantem si vyzkoušel saský princ Alexander. Závodu se měl zúčastnit i saský ministerský předseda, bohužel mu to ale časově nevyšlo. Vůně benzinu pak zlákala i jednoho z nejlepších světových operních sólistů Mathiase Kahle," uvedl dále Tomáš Salov.

Podle Salova je téměř jisté, že i příští ročník povede českými silnicemi. Zda zavítá opět do Krásné Lípy, se však zatím neví.

"Vše bude záležet na německé straně. My samozřejmě uděláme všechno proto, aby Krásná Lípa z tohoto podniku nevypadla. K příštímu ročníku mohu říct jen to, že se možná poprvé pojede i po polských silnicích. Rallye by se tak asi o den či dva protáhla," řekl Salov.

Autoři: ,




Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Ferrari 365 GTB/4 "Daytona“
Autofotka týdne: Vzácné ferrari ze stodoly prodali za 45 milionů

Říká se jim „barn find“. Auta nalezená po desítkách let, zapomenutá pod hromadou sena ve stodole (barn = anglicky stodola) nebo v garáži, kterou dlouho nikdo...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.