Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Sady pro telefonování se liší bezpečností a cenou

aktualizováno 
Ukončete hovor, když vidíte, že se dopravní situace komplikuje Zkraťte hovory z auta na nejkratší možnou dobu nebo je úplně odložte Voláte -
li někomu do auta, berte ohledy na skutečnost, že volaný řídí, a snažte se hovor zkrátit Pro ukončení hovoru stačí, když telefon položí jeden z volajících Některé sady handsfree dobíjejí telefon, i když není ještě úplně vybitý, což krátí životnost baterie Nejlepším řešením je před jízdou přepnout telefon na záznamník Externí anténa nejen zlepší telefonování z vozu, ale zároveň neohrožuje drahou elektroniku vozidla
Telefon s handsfree

Cena přístroje: od 5500 korun

Novinkou na trhu s telefony je přístroj značky Alcatel, který lze přepnout i na hlasitý hovor. Lze jej zasadit do držáku, čímž odpadá držení telefonu u ucha během hovoru. Kvalitou přenosu však podle odborníků nemůže konkurovat dražším pevně zabudovaným sadám handsfree.

+
- cena
- žádné volně visící dráty
- není nutná prakticky žádná montáž

-
- kvalita přenosu hovoru
- neumí ztlumit rádio jako pevné sady
- zaměstná řidiče při volbě čísla

Přenosné handsfree

Cena sady: 300 až 2300 Kč

Přenosná souprava jako by z oka vypadla sluchátkům pro walkmany, navíc má malý mikrofon, který se připne ke košili nebo na svetr řidiče. U některých sad není mikrofon propojen se sluchátky drátkem, ale pevně. Telefon je během hovoru v držáku nebo leží na sedadle či v kapse dveří.

+
- nízká cena
- pevného propojení dobrý přenos hovoru (mikrofon je přímo u řidičových úst)
- není nutná prakticky žádná montáž

-
- sluchátka v uších nejsou při delších cestách pohodlná
- visící dráty se mohou přimotat do volantu
- volně položený telefon se může při nehodě proměnit v nebezpečný projektil
- neumí ztlumit rádio jako pevné sady
- telefon zaměstná řidiče při volbě čísla

Univerzální sada propojená se zapalovačem

Cena sady: cca 3500 Kč včetně montáže

Držák pro telefon má většinou i reproduktor, mikrofon se umístí tak, aby nebyl daleko od řidiče - nejčastěji poblíž sluneční clony. Napájení má na starost kabel propojený se zdrojem pro zapalovač.

+
- jednoduchá montáž a demontáž
- relativně nízká cena

-
- volně ležící kabely
- v některých vozech je zapalovač umístěn v popelníku. Po propojení s telefonem nelze popelník zavřít.
- často špatná kvalita zařízení, horší kvalita hovoru
- neumí ztlumit rádio jako pevné sady
- telefon zaměstná řidiče při volbě čísla

Pevně zabudovaná sada (instalační)

Cena sady: 5 až 12 tisíc včetně montáže

Například k rozšířeným telefonům Nokia přijde na 7000 korun. Systém se pevně propojí s elektroinstalací vozu, většinou se zabuduje k nohám řidiče nebo spolujezdce reproduktor, mikrofon bývá u vnitřního zpětného zrcátka. Sadu do auta technici montují tak, aby nerušila vzhled interiéru. Je možné i propojení s reprosoustavou, což ale podle názoru odborníků není nutné. Například pro většinu rozšířených telefonů značky Nokia je možné použít tutéž sadu.

+
- když telefon zazvoní, u lepších sad automaticky ztiší rádio a začne hovor
- lze demontovat a přenést do jiného vozidla, vše je však komplikovanější
- dobrá kvalita hovoru

-
- při zakoupení telefonu jiné značky nezbývá než pořídit si i novou sadu
- vysoká cena
- telefon zaměstná řidiče při volbě čísla

Pevně zabudovaná sada s hlasovým vytáčením (Voice-Dialing)

Cena: telefon od 28 000 korun, sada od 8000 korun

Chce-li řidič telefonovat v autě s telefonem a sadou s hlasovým vytáčením, stačí, když řekne jméno volaného a telefon jeho číslo automaticky vytočí. Tato nejbezpečnější technika však kvůli vysoké ceně zůstane ještě dlouho většině řidičů nedostupná. Lze ji propojit jen se špičkovými a drahými telefony Nokia a Motorola.

+
- nejbezpečnější sada - řidič vůbec nemusí sahat ani pohlédnout na telefon
- kvalita hovoru

-
- při zakoupení telefonu jiné značky nezbývá než pořídit si i novou sadu
- vysoká cena

Autor:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.