Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Salonní offroad dobývá Detroit

  15:55aktualizováno  15:55
Rodina vozů BMW pyšnících se označením "X" se co nevidět o nového člena. Již při uvedení prvního sportovně-terénního "bavoráku" (modelu X5) bylo možno zaslechnout hlasy, že u BMW nechtějí zůstat pouze u jednoho modelu této, stále populárnější, třídy automobilů.

Další SAV (Sports Activity Vehicle) mnichovská automobilka představila na detroitském autosalonu počátkem roku 2003 jako BMW xActivity. Dá se předpokládat, že sériové provedení tohoto salonního offroadu se od exponátu, který vidíte na fotografiích, příliš lišit nebude. Dodejme ještě, že dle četných spekulací by se měla motoristická veřejnost s příchodem budoucí generace řady 7  dočkat také luxusního provedení X7.


Za pár měsíců by tedy měl být uveden do prodeje automobil, který je vyznavači automobilky s vrtulí ve znaku, netrpělivě očekáván. Kabát hýřící konvexními a konkávními plochami, kterými se hlásí k novému designérskému pojetí odstartovanému sportovní Z4, dosti napoví o budoucím designu celé "trojkové" řady. Jako typický přestavitel německého chápání luxusu zůstávají základní linie karoserie stejné a mění se především rozměry. Čelní partie bude, jak ostatně vidíte na fotografiích, podobná nynější řadě 7. Podobný ráz by, dle dostupných informací, měla zachovávat i budoucí řada 5.

Nejoriginálnějším prvkem  designu je nápadité řešení bez středových (B) sloupků, které dávají  tomuto robustnímu offroadu vzhled kabrioletu. Podobné řešení, bez rámů dveří, nalezneme například u avantgardního Renaultu Avantime jen doufejme, že tento prvek bude u sériové varianty zachován. Sportovního ducha, vycházejícího z typických proporcí BMW, dodává xActivity dlouhý rozvor a krátké převisy karoserie. Dynamický vzhled podtrhují zvýrazněné linie, z nichž nejvýraznější začíná za předními světly a provede náš pohled po celé délce vozu až k zadním světlům. Za zmínku stojí i zadní svítilny poskládané z LED diod, které dávají studii futuristický nádech. Pro předváděcí účely je xActivity vybaven osmnáctipalcovými koly 245/45 vpředu a 275/40 vzadu.


Ke sportovnímu a luxusnímu interiéru, jehož design využívá opět hry s tvarem ploch, snad není třeba se rozsáhle vyjadřovat. Za zmínku však určitě stojí překvapení ukryté v zavazadlovém prostoru. Při otevření dveří zavazadelníku sofistikovaný systém automaticky lehce pozvedne a povysune dno zavazadelníku. Velmi praktické budou jistě též dvě objemné schránky které zde najdeme.


Na rozdíl od typických SUV využívá SAV v podání BMW konstrukci nosného rámu s nezávisle zvěšenými koly. Tuhá karoserie a nízko položené těžiště by měly zaručít velmi dobré chováni ve všech terénech.


Podíváme-li se trochu blíže na mechanické části nového BMW, zaujme nás především systém adaptivního odpružení, který bude spolupracovat s osvědčeným systémem pohonu všech kol využívaným v X5. Chybět nebudou samozřejmě ani elekroničtí hlídači trakce, brzd atd. Namísto zvyšování hmotnosti mechanickými diferenciály u BMW vyvinuli inteligentní elektronický diferenciál ADB-X. Příjemným doplňkem bude též elektronický asistent pomáhající řidiči při sjezdech prudkých srázů apod. skrývající se za zkratkou HDC (Hill Descent Control).


O pohon 4,55m dlouhého SAV by se měl starat dvoulitrový čtyřválec prozatím blíže nespecifikovanách parametrů, případně třílitrový šestiválec 170kW/231k, 300Nm. Pro vyznavače dieselového pohonu pak bude v nabídce třílitr 142kW/410Nm, známý již z nynějších modelů všech řad. Automatické či manuální převodovky jsou dnes už téměř samozřejmostí. Prozatím však není jisté zařazení kontroverzního systému I-drive, známého z poslední "sedmičkové" řady.


Hlavním znakem budoucí X3, kterým se bude odlišovat od větší, starší a zkušenější sestry odvozené od pětkové řady bude země původu v rodném listě: X3 nebude vyráběna společně s X5 v USA, ale v Rakousku. Z čehož vyplývá, že BMW chce novým modelem oslovit především zákazníky na starém kontinentu. 
Jediné momentálně známé negativum se týká ceny, která bude, jak je u  BMW zvykem, dosti vysoká. Dle odhadů by měla začínat na částce okolo 42 tisíc euro (cca1,5 milionu korun).

BMW xActivity X3 - detail dveří

BMW xActivity X3

BMW xActivity X3 - profil

BMW xActivity X3

BMW xActivity X3 - zezadu

BMW xActivity X3 - zavazadlový prostor

BMW xActivity X3 - interiér

BMW xActivity X3

BMW xActivity X3 - profil

Autoři:




Nejčtenější

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Bentley Bentayga 6,0 Bentayga W12 First...
Bentley Bentayga 6,0 Bentayga W12 First...

r.v. 2016, naj. 210 km, benzín, 1. majitel
8 750 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.