Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Sázka na jistotu hrála pro Ford Mondeo

aktualizováno 
-
Výsledky redakčního srovnávacího testu nová Škoda Felicia versus jetý Ford Mondeo mohla zcela zvrátit okolnost, že by oba vozy absolvovaly čtyřicetitisícovou porci kilometrů bez havarijního pojištění. Vždyť jestliže u nejlevnějšího tuzemského vozu stálo roční havarijní pojištění necelých osm tisíc korun a redakční Škoda Felicia 1.3 LXi byla pro 190 dnů testu havarijně pojištěna dokonce jen za 3192 korun, platil vydavatel MF DNES za roční havarijní pojištění Fordu Mondeo přes 30 tisíc korun. Bez havarijního pojištění v ročních taxách - a bez nehody - by ze srovnání vyšel o více než 20 tisíc korun ekonomicky výhodnější starší zahraniční vůz. Tolik teorie, praxe však byla jiná. Ford Mondeo totiž měl v průběhu testu lehkou havárii. Takovou, jakých se v běžném provozu stane bezpočet: při vyhýbání rozjetému kamionu vůz zavadil o svodidlo. Nebyla to žádná velká rána, z kabiny fordu se to nejdřív zdálo spíš jako škrábanec, a při obhlídce škod řidič nejdřív váhal, zda vůbec volat dopravní policii. Ještěže tak učinil. Brzy se totiž ukázalo, že oprava i lehce havarovaného zahraničního auta je drahá: v případě Fordu Mondeo stála ve značkovém servisu Ford přesně 42 548 korun. Konto ojetiny v testu však zatížila jen pěti tisíci korunami za spoluúčast při pojistné události. A měřeno tedy počáteční úvahou, že by vozy nebyly ve srovnávacím testu pojištěny? Rázem by v případě zmíněné nehody byl z ekonomické výhodnosti nepojištěného fordu prodělek - a to ještě větší, než ve skutečnosti byl. K havarovanému fordu přistoupila pojišťovna vskutku velkoryse - likvidátor k výměně uznal vše, co svodidlo jen trochu poznamenalo: přední blatník, gumové lišty po celé délce vozu, označení GLX, boční blinkr, přední dveře, kryt kola, plastový chránič nad předním kolem... K opravě doporučil jen malé škrábance na předním nárazníku, zadních dveřích a zadním blatníku. "U havarijního pojištění nedělají problémy, horší to je u škod placených z povinného ručení," rozdělil se tehdy o zkušenosti přejímací technik jedné z dealerských opraven Ford. Komfort služby pokračoval i při placení opravy - pojišťovna bez problémů vydala takzvaný krycí dopis s příslibem, že účet uhradí, takže majitel fordu nemusel ani dočasně sáhnout do své kapsy. Na místě je samozřejmě námitka, že nepojištěný motorista by možná nevyhledal sice kvalitní, leč dražší služby značkového servisu. I z tohoto úhlu redakce v testu prověřila možnosti a zjistila, že v malém privátním servisu by zmíněným způsobem poškozený Ford Mondeo opravili při využití neoriginálních dílů a opravách některých poškozených dílů místo výměny za 17 000 až 18 000 korun. Ještě levnější by byla oprava s využitím dílů z vrakovišť a práce klempířů - garážistů. Ovšem vůz by tím byl zřejmě definitivně poznamenán a těžce znevýhodněn pro další prodej. Oprava Škody Felicia 1.3 LXi by při stejném způsobu práce jako u Fordu stála ve značkovém servisu Škoda zhruba 28 000 korun. V průběhu srovnávacího testu utrpěla i Škoda Felicia: jednou z ní zloději ukradli rádio a podruhé celý zadní panel s reproduktory, přičemž způsobili na dveřích škodu za 1800 korun. Pojišťovna však žádnou ze záležitostí neřešila, neboť výše škody se vždy pohybovala kolem hranice pětitisícové spoluúčasti a redakce nárok na náhradu neuplatnila. Ford Mondeo rovněž mohl být pojištěn v duchu havarijního pojištění starších a jetých vozidel, které se právě v čase srovnávacího testu dostalo na trh. Takové havarijní pojištění je za necelou polovinu běžné klasiky, ovšem jak ukázala praxe a zkušenosti čtenářů MF DNES - novinka se liší nejen v ceně, ale také v přístupu při náhradě případných škod. "Byl jsem velmi nepříjemně zaskočen, jaký pakatel mně jako náhradu škody za kradený vůz pojišťovna nabídla," prohlásil čtenář M. Č. z Prahy. Jeho zkušenost by měla motoristy motivovat k tomu, aby se nenechali unést relativně výhodnou částkou za pojistné ojetiny a aby před uzavřením smlouvy důkladně zjistili, co a jak jim pojišťovna v případě nehody či odcizení automobilu z pojistky zaplatí.
Autor:




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.