Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Scénic - komfortní, ale pro méně lidí

aktualizováno 
- Renault Scénic nabízí nadprůměrně komfortní svezení, které je částečně vykoupeno mírně nedotáčivým podvozkem. Výborná je variabilita interiéru francouzského minivanu, pochvalu zaslouží i pružný 1,6litrový benzinový motor. Jeho konkurenti Fiat Mulitpla a Opel Zafira však uvezou více než pět osob, které pobere scénic.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Renault Scénic 
můžete koupit na www.automodul.cz

Minivany jsou ze zásady praktická, prostorná auta, a proto jedním z  nejsledovanějších parametrů je velikost kufru. Více než čtyři sta litrů prostoru pro zavazadla u renaultu sice představuje mezi konkurenty méně, ovšem scénic je kratší než Opel Zafira i Mazda Premacy: to ho zase zvýhodňuje při jízdách ve městě. Jen Fiat Multipla má ještě kratší figuru, ale na druhé straně je dost široký, což komplikuje parkování. Kufr francouzského minivanu vylepšují oproti konkurenci dvě šikovná řešení. K zavazadlům vede cesta nejen zadní výklopnou stěnou, ale také přes sklo víka kufru, které je samostatně otevíratelné. Druhý bod získává zadní plato. To lze kromě klasické horní pozice zasadit do kolejniček uprostřed kufru, což zavazadlový prostor rozdělí do dvou pater. Variabilita je typická i pro kabinu renaultu. Druhou řadu k sezení tvoří tři samostatná sedadla, která lze zvlášť sklápět, nebo celá vyjmout. Cestují-li čtyři pasažéři, mohou zadní prostřední sedadlo buď sklopit a použít jako stoleček, nebo ho uskladnit mimo vůz a svá sedadla posunout ke středu. Dosáhnou tím komfortnějšího svezení. Prostor na zadních sedadlech je solidní, tři dospělí však neuniknou těsnému kontaktu. Měření ve zkušebně pražského Ústavu silniční a městské dopravy (ÚSMD) zjistilo v renaultu více prostoru do šířky než u konkurenčního Oplu Zafira i Mazdy Premacy. Zadní sedadla scénicu lze podle potřeby podélně posunovat po kolejničkách. Vtipné jsou skládací pultíky na zadních stěnách opěradel předních sedadel. Cestující vzadu na ně mohou odkládat třeba časopisy, do otvoru se vejde plechovka s nápojem. Větší prostor pro kolena je v minivanech samozřejmý, neboť sedadla jsou vyšší než u jiných vozů. Také vpředu není ve scénicu o prostor nouze. Největší změnu při přesednutí z jiného vozu zažívá řidič. V rukou svírá volant, jenž je s podlahou více rovnoběžný než kolmý a dává zažít pocit známý z dodávkových automobilů či jejich ještě větších příbuzných. Přesto si na to řidič rychle zvykne. Testovaný vůz pobízel benzinový 1,6litrový motor, jemuž snad kromě vyššího hluku v největších otáčkách nelze nic vytknout. Jeho záběr je citelný "odspodu", což se pozitivně odráží v pružnosti scénicu. Srovnání údajů ze zkušebny o hbitosti Scénicu 1,6 s Renaultem Mégane kombi 1,6 ukazuje, že vyšší a těžší scénic zaostává jen nepatrně. Ani spotřeba není vysoká. V hustém městském provozu většinou nepřesáhne deset litrů na 100 kilometrů, na dálnici se pohybuje kolem osmi a na pomalejších silnicích kmitá mezi šesti a sedmi litry benzinu na 100 kilometrů. Podvozek minivanu ze stáje Renault vyniká pohodlím a nakláněním kabiny v ostrých zatáčkách. V těch nejostřejších se projevuje jeho lehká nedotáčivost.

Měření MF DNES

Zrychlení 0-100 km/h (s)  12,5
Zrychlení 0-400 m (s)  19,1
Zrychlení (IV.) 50-90 km/h (s)  10,8
Zrychlení (V.) 80-130 km/h (s)  22,5
Brzdná dráha z 80 km/h (m)  30,2
Pramen: ÚSMD

Očima designéra
Jestliže se mi Opel Zafira líbí svým harmonickým zevnějškem a vytříbenými liniemi, jestliže Mazda Premacy na mne působila odvážně a přísně krásně, je pro mne scénic přesvědčivý hlavně uvnitř. Ani tak ne do krásy,jako kvůli vlídnosti, která čiší z každého hravého a všelijak tvarovaného detailu. Jako by bylo vše stvořeno z radosti ze života, bez násilí vejít se do nějaké šablony. Ve scénicu mám pocit, že si vezu své soukromí a že ani nejedu s přístrojem zvaným auto. Navíc je vše vymyšleno s lehkým futuristickým nádechem. A tak je tomu i s venkovním tvarem, který byl velmi dobře v přední části přepracován a zpevněn k dobru celku.
Pavel Hušek, autor je spolupracovník redakce

Prognóza odhadce 
Renault neusnul na vavřínech a modernizoval svůj úspěšný model Scénic,který položil základy třídě minivanů. Nový scénic je tak dobře připraven na konkurenční boj - v tuzemsku především s Fiatem Multiplou, Oplem Zafirou a Mazdou Premacy. Originál většinou nelze překonat, a proto má scénic před sebou velkou budoucnost i ve druhé polovině svého modelového života. Bohatá výbava, nový design karoserie a interiéru, větší prostor i pasivní bezpečnost - to všechno jsou další plus pro úspěšný prodej. Prakticky nic nemluví proti předpokladu, že ojetý minivan se v autobazarech a prodejnách jetých vozů dlouho neohřeje. Ani po pěti letech, kdy by mohl být k mání za zhruba 260 tisíc korun.
Tomáš Majer, autor je spolupracovník redakce

Renault Scénic

Autor:




Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Další z rubriky

Kia Stonic
Kia Stonic je povedený fešák, který se jako SUV naštěstí jen tváří

Jednoduchý, veselý, líbivý design, to je obrovská deviza Kie Stonic. Nový model bude miláčkem publika kvůli svému vzhledu. Je to crossover, dnes nejmódnější...  celý článek

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

Škdoa Karoq
První kilometry se Škodou Karoq: má skvělý podvozek na české cesty

Na Sicílii mají silnice rozbombardované podobně jako ve Středočeském kraji. I na nich je Karoq obdivuhodně pohodlný. I když je podvozek nádherně vláčný, je i...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.