Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Schling je proti změně limitu pro dovoz ojetých aut do ČR

  12:20aktualizováno  12:20
Ministr dopravy a spojů Jaromír Schling bude vystupovat proti jakékoli změně pětiletého limitu pro dovoz ojetých vozidel do ČR. Parlamentní komise složená z poslanců a dovozců ojetin nedávno oznámila možnou novelu zákona o pozemních komunikacích, která by dovolila dovážet vozy až osm let staré. "Není vhodná doba na jakoukoli novelizaci zákona. Není tam žádná fatální chyba," uvedl Schling na zasedání koordinační rady pro bezpečnost silničního provozu.

Ministr připomněl, že dovozci ojetin při nedávných protestech změnu pětiletého omezení pro import vozů nepožadovali a přidali ji ke svým požadavkům až dodatečně. Omezení podle něj bylo zavedeno úmyslně tak, aby korespondovalo s obdobnými předpisy v okolních státech.

Zvýšení lhůty pro dovážená vozidla na osm let by podle ředitele sekretariátu Sdružení automobilového průmyslu Antonína Šípka znamenalo zavedení nejliberálnějších podmínek ve všech postsocialistických zemích. Ojetá auta by navíc mohla splňovat až o dva stupně horší emisní normy Euro 1 oproti Euro 3, jež se
uplatňují pro nové vozy. Šípek rovněž připomněl nově zaváděnou povinnost výrobců a dovozců vozů od příštího roku zpětně vykupovat a likvidovat vraky příslušné značky.

Nový zákon o pozemních komunikacích platí od poloviny letošního roku. Proti způsobu jeho uplatňování v praxi dvakrát protestovali drobní dovozci ojetých vozidel, podle nichž špatné prováděcí předpisy téměř zcela znemožnily přihlašování aut z druhé ruky.
   

Autor:




Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Mluvčí ÚAMK Petr Vomáčka (vlevo) a odborník na problematiku emisí Libor...
ROZSTŘEL: Za problémy s filtry pevných částic může zanedbaná údržba

Ovzduší znečišťuje také doprava. Mezi nejnebezpečnější znečišťovatele patří naftová auta s poškozenými či odstraněnými filtry pevných částic. Proč je auta mají...  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.