Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Schling neupustil od nápadu přispět lidem na nové auto

  7:35aktualizováno  7:35
Ministr dopravy a spojů Jaromír Schling trvá na tom, že stát by měl řidičům přispívat na koupi nového auta. Cílem záměru je omladit vozový park, jehož průměrné stáří dosahuje v ČR 13,6 roku. Návrh programu by měla vláda obdržet ještě letos na podzim. Informuje o tom Právo. "Návrh programu omlazení už projednala porada ministra. Svému náměstkovi Karlu Hollovi jsem uložil, aby se na materiálu dál pracovalo," řekl ministr Schling Právu.

S návrhem přispívat na nákup nového vozu přišel Schling v únoru. Každému majiteli auta staršího 15 let, který by vůz nechal sešrotovat, by stát přispěl částkou až 90 tisíc korun. Pořídit by bylo možné jen nové auto do 250 tisíc korun. Aut starších 15 let, kterých by se návrh týkal, jezdí podle informací tisku v ČR víc než 1,2 miliónu. Pokud by se podařilo návrh prosadit a využili by ho všichni majitelé, přišlo by to stát na 112 miliard korun. "Nemyslím, že by to pro stát bylo neúnosné," domnívá se Schling. O výši příspěvku se podle Schlinga stále ještě diskutuje a státu by se navíc značná část peněz vrátila prostřednictvím daně z přidané hodnoty. Příslušná kampaň by trvala dva až tři roky.

Autor:




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Další z rubriky

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.