Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Scirocco: Legenda přivane za dva roky

aktualizováno 
Scirocco je vlhký teplý vítr, který vane od severní Afriky nad Středozemní moře. Milovníci automobilů však mají pod tímto jménem zaznamenáno něco diametrálně odlišného. Volkswagen oznámil, že připravuje výrobu lehkého kupé, které ponese právě toto legendární jméno.

VW Scirocco | foto: AutoWeek

Lotus Europa, Opel GT, Ford Capri, ale třeba i Škoda 110 R... lehká, obratná a relativně levná kupé, kterých byla šedesátá, sedmdesátá a osmdesátá léta plná.

V polovině sedmé dekády se mezi ně zařadil také nový model volkswagenu pojmenovaný scirocco. Kupé, které ve své nejslabší verzi skrývalo pod kapotou padesátikoňový motor 1,1 (37 kW), přežilo ve výrobě až do roku 1992.

Poté co se v roce 1995 z produkce vytratil model corrado, čistokrevné kupé v nabídce wolfsburgské automobilky chybělo.

Vedení Volkswagenu se nyní rozhodlo legendu jménem scirocco oživit. Ochrannou ruku nad projektem drží šéf značky VW Wolfgang Bernhard.

Nové scirocco přivane podle posledních informací v roce 2008 z továrny VW v portugalském Setubalu.

Výběr jihoevropské fabriky pro produkci nového scirocca je ranou pro hlavní německý závod společnosti ve Wolfsburgu, který se nyní potýká s nadbytečnými kapacitami.

Scirocco si vypůjčí mechaniku z golfu, několik lahůdek okouká také u nového TTčka, které vyráží na trh v těchto dnech.

Nakouknout do volkswagenovské designérské kuchyně Murata Günaka a jeho týmu se pokusil magazín AutoWeek ...OBRÁZKY ZDE

Lehký sporťák od VW si vypůjčí některá designová řešení ze studie EcoRacer, představené v loňském roce, vzpomene na originální scirocco a představí novou masku, blízkou "single framu" od Audi.

Kupé od Volkswagenu bude sázet na obratnost, rozměry by tak neměly přerůst 4,25 x 1,79 x 1,39 metru (délka x šířka x výška).

Autoweek přináší také výčet motorů. Scirocco se může těšit na unikátní dvojitě přeplňovaný motor 1,4 TSI ve dvou výkonových verzích - 140 a 170 koní (103 a 125 kW), výše bude stát dvoulitrové TFSIčko s výkonem 230 koní (169 kW), na vrchol se postaví šestiválcový 280koňový 3,6litr (206 Kw). Pro evropské závodivé šetřílky bude ještě přichystáno dvoulitrové TDIčko s 140 koňmi výkonu (103 kW).

Přední poháněná kola bude ovládat elektrohydraulický posilovač, šestiválcová verze dostane pohon všech kol, chybět nebude dvouspojková převodovka DSG.

Volkswagen by chtěl ročně prodat 25 tisíc aut, základní cena za nejslabší 140 benzinovou verzi se má pohybovat kolem 22 tisíc euro. Volkswagen se ovšem se sciroccem chystá především dobývat americký trh.

Scirocco bude nabízené výhradně v karoserii kupé, vedení automobilky si však podle AutoWeeku pohrávalo také s myšlenkou na kabriolet. Ti, kteří zatouží po čechrání vlasů si budou moci připlatit za prosklenou střechu.

VW Scirocco

Volkswagen začal pracovat na lehkém sportovním sciroccu začátkem 70. let. Nový model měl za úkol nahradit Karmann Ghia Coupé. Při vývoji konstruktéři použili díly z golfu a jetty. Design dostal na starost Giorgetto Giugiaro. Premiérově se scirocco představilo v roce 1974 s motory 1,1 až 1,8 litru.

Druhá generace přišla v roce 1982, vůz dostal luxusnější interiér a přibyly nové motory. Nejsilnější scirocco s motorem 1,8 nabízelo výkon 139 koní.

V roce 1992 nahradil scirocco model corrado.

Autoři: ,




Nejčtenější

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.