VW Scirocco

VW Scirocco | foto: AutoWeek

Scirocco: Legenda přivane za dva roky

  • 9
Scirocco je vlhký teplý vítr, který vane od severní Afriky nad Středozemní moře. Milovníci automobilů však mají pod tímto jménem zaznamenáno něco diametrálně odlišného. Volkswagen oznámil, že připravuje výrobu lehkého kupé, které ponese právě toto legendární jméno.

Lotus Europa, Opel GT, Ford Capri, ale třeba i Škoda 110 R... lehká, obratná a relativně levná kupé, kterých byla šedesátá, sedmdesátá a osmdesátá léta plná.

V polovině sedmé dekády se mezi ně zařadil také nový model volkswagenu pojmenovaný scirocco. Kupé, které ve své nejslabší verzi skrývalo pod kapotou padesátikoňový motor 1,1 (37 kW), přežilo ve výrobě až do roku 1992.

Poté co se v roce 1995 z produkce vytratil model corrado, čistokrevné kupé v nabídce wolfsburgské automobilky chybělo.

Vedení Volkswagenu se nyní rozhodlo legendu jménem scirocco oživit. Ochrannou ruku nad projektem drží šéf značky VW Wolfgang Bernhard.

Nové scirocco přivane podle posledních informací v roce 2008 z továrny VW v portugalském Setubalu.

Výběr jihoevropské fabriky pro produkci nového scirocca je ranou pro hlavní německý závod společnosti ve Wolfsburgu, který se nyní potýká s nadbytečnými kapacitami.

Scirocco si vypůjčí mechaniku z golfu, několik lahůdek okouká také u nového TTčka, které vyráží na trh v těchto dnech.

Nakouknout do volkswagenovské designérské kuchyně Murata Günaka a jeho týmu se pokusil magazín AutoWeek ...OBRÁZKY ZDE

Lehký sporťák od VW si vypůjčí některá designová řešení ze studie EcoRacer, představené v loňském roce, vzpomene na originální scirocco a představí novou masku, blízkou "single framu" od Audi.

Kupé od Volkswagenu bude sázet na obratnost, rozměry by tak neměly přerůst 4,25 x 1,79 x 1,39 metru (délka x šířka x výška).

Autoweek přináší také výčet motorů. Scirocco se může těšit na unikátní dvojitě přeplňovaný motor 1,4 TSI ve dvou výkonových verzích - 140 a 170 koní (103 a 125 kW), výše bude stát dvoulitrové TFSIčko s výkonem 230 koní (169 kW), na vrchol se postaví šestiválcový 280koňový 3,6litr (206 Kw). Pro evropské závodivé šetřílky bude ještě přichystáno dvoulitrové TDIčko s 140 koňmi výkonu (103 kW).

Přední poháněná kola bude ovládat elektrohydraulický posilovač, šestiválcová verze dostane pohon všech kol, chybět nebude dvouspojková převodovka DSG.

Volkswagen by chtěl ročně prodat 25 tisíc aut, základní cena za nejslabší 140 benzinovou verzi se má pohybovat kolem 22 tisíc euro. Volkswagen se ovšem se sciroccem chystá především dobývat americký trh.

Scirocco bude nabízené výhradně v karoserii kupé, vedení automobilky si však podle AutoWeeku pohrávalo také s myšlenkou na kabriolet. Ti, kteří zatouží po čechrání vlasů si budou moci připlatit za prosklenou střechu.

VW Scirocco

Volkswagen začal pracovat na lehkém sportovním sciroccu začátkem 70. let. Nový model měl za úkol nahradit Karmann Ghia Coupé. Při vývoji konstruktéři použili díly z golfu a jetty. Design dostal na starost Giorgetto Giugiaro. Premiérově se scirocco představilo v roce 1974 s motory 1,1 až 1,8 litru.

Druhá generace přišla v roce 1982, vůz dostal luxusnější interiér a přibyly nové motory. Nejsilnější scirocco s motorem 1,8 nabízelo výkon 139 koní.

V roce 1992 nahradil scirocco model corrado.

,