Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Začalo velké sčítání dopravy. Skončí v říjnu, výsledky budou příští rok

  23:46aktualizováno  23:46
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) spustilo celostátní sčítání dopravy. Na více než šesti tisících úseků silnic všech tříd zaznamenávají pracovníci agentury Ipsos počty průjezdů osobních vozidel a kamionů. Sčítání, které se opakuje po pětiletých cyklech, potrvá do konce října.

Dálnice D1 | foto: Jaroslav Halamka, iDNES.cz

„Výsledky by měly být známé na konci března příštího roku,“ uvedl mluvčí ŘSD Jan Rýdl.

Veřejnosti budou vyhodnocená data představená do měsíce poté, co skončí jejich vyhodnocování. „Sčítání je důležité mimo jiné pro plánování údržby a oprav komunikací, má smysl jako ověření efektivního vynakládání peněz na nové silniční úseky,“ uvedl Rýdl. Když se postaví například nový úsek dálnice, hned se to projeví na snížení počtu aut na silnicích v okolí nové komunikace.

Podle původního plánu mělo sčítání začít už loni, ale ŘSD loni zahájilo jen přípravy. Důvodem jsou podle organizace nejasnosti způsobené plány předchozího ministra dopravy Antonína Prachaře. „Ten například plánoval využít pro sčítání nezaměstnané. Data získaná tímto způsobem se ale ukázala být nepřesná,“ uvedl Rýdl. Přípravy na vypsání současné zakázky na sčítání tak začaly až v únoru 2015.

Sčítání se provádí podobně jako v předchozích letech ručně, pracovníci (tzv. sčítači) tedy dělají čárky za průjezd konkrétního typu aut. Na rozdíl od minulosti ale průjezdy nezaznamenávají na papír, ale kliknutím na příslušnou kategorii vozidla v chytrých mobilech. Celkem se má letos do akce zapojit na 3 500 sčítačů.

Agentura Ipsos zvítězila v tendru pořádaném ŘSD s cenou 57 milionů korun. To je zhruba polovina očekávané ceny, kterou organizace stanovila na základě hodnoty posledního sčítání. V roce 2010 vyšlo sčítání na zhruba 110 milionů korun bez DPH.

Autoři: ,




Nejčtenější

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.