Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Začalo velké sčítání dopravy. Skončí v říjnu, výsledky budou příští rok

  23:46aktualizováno  23:46
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) spustilo celostátní sčítání dopravy. Na více než šesti tisících úseků silnic všech tříd zaznamenávají pracovníci agentury Ipsos počty průjezdů osobních vozidel a kamionů. Sčítání, které se opakuje po pětiletých cyklech, potrvá do konce října.

Dálnice D1 | foto: Jaroslav Halamka, iDNES.cz

„Výsledky by měly být známé na konci března příštího roku,“ uvedl mluvčí ŘSD Jan Rýdl.

Veřejnosti budou vyhodnocená data představená do měsíce poté, co skončí jejich vyhodnocování. „Sčítání je důležité mimo jiné pro plánování údržby a oprav komunikací, má smysl jako ověření efektivního vynakládání peněz na nové silniční úseky,“ uvedl Rýdl. Když se postaví například nový úsek dálnice, hned se to projeví na snížení počtu aut na silnicích v okolí nové komunikace.

Podle původního plánu mělo sčítání začít už loni, ale ŘSD loni zahájilo jen přípravy. Důvodem jsou podle organizace nejasnosti způsobené plány předchozího ministra dopravy Antonína Prachaře. „Ten například plánoval využít pro sčítání nezaměstnané. Data získaná tímto způsobem se ale ukázala být nepřesná,“ uvedl Rýdl. Přípravy na vypsání současné zakázky na sčítání tak začaly až v únoru 2015.

Sčítání se provádí podobně jako v předchozích letech ručně, pracovníci (tzv. sčítači) tedy dělají čárky za průjezd konkrétního typu aut. Na rozdíl od minulosti ale průjezdy nezaznamenávají na papír, ale kliknutím na příslušnou kategorii vozidla v chytrých mobilech. Celkem se má letos do akce zapojit na 3 500 sčítačů.

Agentura Ipsos zvítězila v tendru pořádaném ŘSD s cenou 57 milionů korun. To je zhruba polovina očekávané ceny, kterou organizace stanovila na základě hodnoty posledního sčítání. V roce 2010 vyšlo sčítání na zhruba 110 milionů korun bez DPH.

Autoři: ,




Nejčtenější

Chýnovský kopec
Kotrmelce v bahně a pády z kopce, to byl extrémní závod v Chýnově

Motocykly a jezdci létají nekontrolovaně vzduchem a nebývá nouze o dramatické situace. Takový byl závod do strmého vrchu v jihočeském Chýnově. Letos se konal...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Volkswagen Atlas
VW Atlas je velké SUV pro celý svět, ale v Evropě se nemůže prodávat

Volkswagen na autosalonu ve Frankfurtu v rámci novinářského večera předvedl své největší SUV Atlas. Před běžnými zákazníky jej ovšem skryl, protože v EU ho...  celý článek

Tatrabus
Tatrabus: z rallyového speciálu je terénní autobus a hvězda Islandu

Tohle auto je v současnosti asi nejdivočejší verze nákladního vozu Tatra, na jakou lze v Evropě narazit. Je to něco mezi ultimátním off-roadem, obytným autem a...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Další z rubriky

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

Některé motory vypouštějí zplodiny skoro jako celá továrna
VIDEO: Měřili jsme jedy ve vzduchu. V tunelu zapněte vnitřní cirkulaci

Dražší auta to dělají automaticky, u těch obyčejnějších se vyplatí na to myslet: když vjíždíte do tunelu, přepněte ventilaci v autě na vnitřní cirkulaci. Jinak...  celý článek

Volkswagen Atlas
VW Atlas je velké SUV pro celý svět, ale v Evropě se nemůže prodávat

Volkswagen na autosalonu ve Frankfurtu v rámci novinářského večera předvedl své největší SUV Atlas. Před běžnými zákazníky jej ovšem skryl, protože v EU ho...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.