Sdílení limuzíny: slovenský ministr nabídl odvoz do práce

aktualizováno 
Slovenský ministr dopravy Arpád Érsek nabídl veřejnosti, že ve vládní limuzíně sveze zájemce, kteří z jihu Slovenska dojíždějí do Bratislavy za prací. Jde o součást kampaně za snížení počtu vozidel na silnicích, státní železniční dopravce ZSSK zase propaguje příměstské vlaky.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Audi

S příchodem nového školního roku se doprava na silnicích v Bratislavě a v jejím okolí zahustila, v dopravní špičce se tam mimo prázdnin, víkendů a svátku tradičně vytvářejí zácpy. Situaci v příštích měsících ještě zhorší nová omezení kvůli výstavbě dálničního obchvatu Bratislavy a rekonstrukce vytížené dálnice D1 od hlavního města do Trnavy na západě země.

„Se mnou se rovněž někdo může svézt. I vy se držte toho, že vezmete souseda nebo někoho, abyste neseděli sami v autě,“ řekl Érsek ke kampani pod názvem Jedu jinak. Zájemci o jízdu s ministrem ve vládní limuzíně budou losováni.

Slovenský ministr dopravy Érsek bydlí v jihoslovenském městě Šamorín, které je od centra Bratislavy vzdáleno zhruba 25 kilometrů. Mezi oběma městy vyrostlo v uplynulých letech mnoho nových obytných lokalit a jízda autem z tohoto směru do slovenské metropole patří k nejkomplikovanějším.

Podle ministerstva dopravy se ve většině případů v osobních autech vozí jen řidič. Pokud by lidé sdíleli vozidla, mohlo by to omezit dopravní zácpy ve slovenské metropoli.

Érsek rovněž propagoval cestování veřejnou dopravou nebo na kole. „Já musím jít příkladem. Já rovněž pojedu jinak, jednou autobusem, jednou vlakem,“ uvedl ministr.

Kampaň s cílem propagovat vlakovou dopravu zase rozběhl železniční dopravce ZSSK, který v červnu přidal do grafikonu nové příměstské vlaky. Kromě Bratislavy se kampaň ZSSK zaměří i na další větší slovenská města Košice a Žilinu. Nové spoje v Bratislavě a okolí v srpnu zase spustil tamní regionální autobusový dopravce.

Slovenská metropole ovšem nemá ve svých okrajových částech vybudována větší záchytná parkoviště, na která by navazovala síť městské hromadné dopravy. Právě taková infrastruktura by podle odborníků rovněž mohla pomoci snížit počet aut v samotném městě.

Autoři: ,

Nejčtenější

Kopecký: Čeští řidiči jsou šílení. A začíná to v autoškolách

Automobilový závodník Jan Kopecký na tiskové konferenci továrního týmu Škoda...

Tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký je nejlepší český automobilový jezdec současnosti. Míní, že čeští řidiči...

Elektroauta také lžou o spotřebě. Test odhalil obrovské rozdíly

Nová generace elektromobilu Nissan Leaf

Německý ADAC podrobil 11 nejrozšířenějších elektromobilů standardnímu testu spotřeby. A ukázalo se, že jestli bylo pro...

Test kamer do auta: opravdu dobrá není žádná

Test kamer do auta

Německý automotoklub ADAC a časopis pro počítačovou techniku c’t testovaly devět palubních kamer. Výsledek: sedm z...

Se sluchátky na uších a mobilem v ruce ohrožují sebe i dopravu

Sluchátka

Pouliční jev dnešní doby: nesledují provoz, bezduše přecházejí ulici nebo koleje bez toho, aniž by se rozhlédli....

Kodiaq RS poprvé naživo v Česku. Je to nejdražší škodovka

Návštěvníci si prohlížejí automobil Škoda Kodiaq RS na výstavišti v Lysé nad...

V Lysé nad Labem právě začal třídenní autosalon Kola 2018. Při slavnostním zahájení festivalu byl veřejnosti poprvé v...

Další z rubriky

Soutěž: Vyhrajte 10 tisíc korun na zimní pneumatiky

Pneuservisy mají před zimou hodně napilno.

Doba přezouvání do zimního obutí je v plném proudu. Od začátku listopadu platí povinnost mít na autě zimní pneumatiky v...

Se sluchátky na uších a mobilem v ruce ohrožují sebe i dopravu

Sluchátka

Pouliční jev dnešní doby: nesledují provoz, bezduše přecházejí ulici nebo koleje bez toho, aniž by se rozhlédli....

Kopecký: Čeští řidiči jsou šílení. A začíná to v autoškolách

Automobilový závodník Jan Kopecký na tiskové konferenci továrního týmu Škoda...

Tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký je nejlepší český automobilový jezdec současnosti. Míní, že čeští řidiči...

Najdete na iDNES.cz