Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Seat Altea FR: závodní spořílek

  13:08aktualizováno  13:08
Už není třeba volit kompromisy. Altea FR odveze spořádaně a za hubičku víkendové nákupy, stejně jako uspokojí duši závodníka. Rodinný stěhovák tažený střídmě se stravujícím stosedmdesátihlavým stádem je realitou. Seat Altea FR 2,0 TDI.
Seat Altea FR

Seat Altea FR | foto: Seat

FOTOGRAFIE Z AUTOSALONU

Seat odpočívá po revoluci ve svých modelových řadách.

Žhavá španělská MPVéčka ve třech různých velikostech (Altea, Leon, Toledo) si prozatím získávají srdce závodivých otců od rodin.

Do Frankfurtu nad Mohanem si španělský výrobce připravil sportovně zaměřenou verzi Altey, která ale neztratila nic ze své praktičnosti.

Co značí dvě tajemná písmena FR na bocích vozu? Říkají, že i přesto, že s autem jeho řidič čepuje u naftového stojanu benzinky, prožene nejednoho soupeře.

Dvoulitrové TDIčko inženýři Seatu vyladili na 170 koní výkonu (125 kW). Oproti obyčejnému turbodieselu s objemem dva litry, který najdeme i pod kapotou Škody Octavie, dostala Altea FR o třicet koní výkonu navíc.

Mocné srdce pod kapotou dynamického MPV nabídne 350 Nm krouticího momentu. Stokilometrovou rychlost „eFeRko“ pokoří za 8,6 sekund. Rodinu odveze na výlet až 208kilometrovou rychlostí. Motor spolupracuje s šestistupňovou manuální převodovkou.

Sériová verze, která přijde na jaře příštího roku, nebude mít velká písmena na bocích, identifikátory FR budou o něco rafinovanější, znalec se však nesplete. Auto dostane osmnáctipalcová kola s pneumatikami 225/40 R18, pozměněný tvar nárazníků a obligátní koncovky výfuku.

Dvoubarevná dračice

Frankfurtská Altea FR je navíc vyvedena ve dvoubarevném laku, stříbrné tělo karoserie doplňuje černá střecha. Nešetřilo se ani na interiéru. Ten je vyveden v kůži. Aby posádka nezapomněla v jakém autě jede, jsou na sportovních sedačkách dvě velká všeříkající písmena FR. Nechybí samozřejmě ani sportovní volant a pedály.

FOTOGRAFIE Z AUTOSALONU

Autoři:




Nejčtenější

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.