Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Seat chce do přírody: Altea Freetrack

  13:56aktualizováno  13:56
Strategii koncernu Volkswagen poslat mimo silnice co nejvíce modelů přijala za své i jeho španělská značka. Seat by také rád vyjel do terénu s MPVkombíkem altea. Prozatím jen na autosalonovou zkušenou se do Ženevy vydal bílý koncept Freetrack.

Seat Altea Freetrack | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

Do terénu se chystá další MPVčko od německého koncernu, protentokrát muselo při cestě do Švýcarska překonat Pyreneje. Koncernová platforma, kterou využívá i jedna z nejnovějších škodovek jménem Scout (terénněji vypadající verze Octavie 4x4), dala vzniknout rodinné Altee XL v provedení Freetrack.

Prozatím je terénní altea pouze konceptem, na ženevské molo se vyšplhala s pomocí 19 palcových kol a spoustou plastu, který ji přidává na bojovnosti.

Kromě efektních doplňků dostala na výlety za kamzíky větší světlou výšku 310 milimetrů. Obligátní výměnu nárazníků za svalnatější doplnila nejradikálnější "terénní" úprava celého exteriéru. Na páté dveře se ze dna kufru nastěhovalo náhradní kolo.

Na autosalonu se koncept nemůže ukázat bez panoramatické střechy, s prosklením pro výhled na hvězdy tak dorazil i freetrack.

Na sportovní notu hraje interiér se čtyřmi sportovními skořepinovými sedačkami.

Pro dovádění mimo bezpečí asfaltového koberce dostal SUV-MPV seat nejsilnější dvoulitrové TFSIčko. Sílu dvousetčtyřiceti přímovstřikových koní bičovaných turbodmychadlem přenáší šestistupňová manuální převodovka. O neznámé množství newtonmetrů (v Leonu Cupra jich stejný motor má 300) se dělí přes mezinápravovou spojku Haldex II kola obou náprav.

Seat Altea FreetrackSeat Altea FreetrackSeat Altea Freetrack



Seat Altea FreetrackSeat Altea FreetrackSeat Altea Freetrack




Autor:




Nejčtenější

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Další z rubriky

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.