Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Seat Cordoba: 100 koní opravdu není málo

  17:45aktualizováno  17:45
hodnocení iDNES 4,0/5 Seat Cordoba 1.9 TDi s motorem o výkonu rovných sto koní - to je další z testovaných vozů. Automobil nás zaujal příznivou spotřebou a překvapivě pružnou pohonnou jednotkou. Posádka se však musí smířit s některými nedostatky. VNĚJŠÍ VZHLED * INTERIÉR A KUFR * MOTOR A SPOTŘEBA JÍZDNÍ VLASTNOSTI * CENA

Patří mezi ně například méně místa pro kolena cestujících na zadních sedadlech nebo úzký nákladový prostor, který omezuje využití jinak velkého zavazadelníku.

VNĚJŠÍ VZHLEDSportovně střižená karoserie připomíná zejména zadní částí italské vozy. Není divu, vždyť na ní pracoval bývalý šéfdesignér Alfy Romeo, Walter de Silva. Největší podobnost najdeme u zadních kruhových světel s čirou optikou.

Může se hodit

Nabídka nových i ojetých automobilů Seat Cordoba www.automodul.cz

Rozporuplně působí příď vozu. Designérsky propracovaná přední část jako by patřila k jinému automobilu.

 hodnocení 

PLUSY
- ovladatelnost a jízdní vlastnosti
- pružný motor

- nízká spotřeba nafty

MINUSY
- lacině působící plasty v interieru
- špatně přístupný zavazadelník

Vzhled auta
Interiér a provedení
Zavazadelník
Odkládací plochy
Bezpečnost
Ovladatelnost a jízdní vlastnosti
Volba motoru
Spotřeba
Základní výbava
Poměr cena/užitek
Konečné hodnocení (průměr)

INTERIER A KUFRV interiéru zaujme malý tříramenný volant, krátká řadicí páka s imitací hliníku a velmi lacině působící šedé plasty, které jsou kombinovány s černou palubní deskou. Navíc je interiér až nezvykle strohý.

Ovládací prvky jsou dobře rozmístěny a tak je lze už po krátkém seznámení s vozem obsluhovat intuitivně. Přístroje jsou přehledné a dobře čitelné. Jejich velkým záporem je však červené podsvícení, které při dlouhé noční jízdě dráždí oči řidiče. V jejich záři navíc snadno zanikne rozsvícená varovná kontrolka červené barvy.

Sedadla jsou pohodlná i při jízdě na delší vzdálenosti, cestující vzadu však musí počítat s malým prostorem v oblasti kolen. Sedadlo řidiče je výškově nastavitelné. V kombinaci s výškově a podélně nastavitelným volantem tak vznikají pro řidiče ideální podmínky pro nalezení nejvhodnější polohy.

Zavazadlový prostor nabízí objem 485 litrů v základním uspořádání! Sklopením zadních sedadel se zavazadelník zvětší na 800 litrů. Mezi průměr jej sráží malý vstupní prostor. Průřez pro nakládání zavazadel totiž omezují blatníky a zadní nárazník.

MOTOR A SPOTŘEBATestovaný vůz poháněl přeplňovaný vznětový agregát vybavený systémem čerpadlo-tryska o objemu 1,9 litru. Motor nabízí výkon 74 kW (100 k) a dosahuje maximálního točivého momentu 240 Nm při 1800 až 2400 ot/min.

Přestože výrobcem udávané zrychlení z 0 na 100 km/h za 11,1 sekundy není nijak závratné, subjektivní pocit řidiče je díky celkovému naladění vozu poněkud jiný. Tady auto těží z výborně odstupňované pětistupňové manuální převodovky. Samotná řadicí páka má hladký a přesný chod, díky čemuž je radost s ní řadit.

S vozem jsme dosáhli maximální "tachometrové" rychlosti 202 km/h a nutno poznamenat, že ručička rychloměru sprintuje až ke 190, potom už není akcelerace tak výrazná, ale přesto se nad zmiňovaných 200 dostane až nečekaně rychle.

Kombinovaná spotřeba se v průběhu testu pohybovala okolo 5,5 litru na 100 km, což není mnoho vzhledem k tomu, že se s autem jezdilo převážně sportovně nebo v městském provozu. Výrobce udává spotřebu po městě 6,4 litru, mimo město 4 litry a v kombinovaném provozu 4,9 l/100 km.

JÍZDNÍ VLASTNOSTIVůz působí nečekaně dynamicky. Tužší nastavení podvozku sice něco málo ubírá na pohodlí cestujících, ale dovoluje ostré průjezdy zatáček. Motor v kombinaci s kvalitní převodovkou umožňuje rychlé a bezpečné předjíždění, brzdy jsou účinné a odpovídají sportovnímu ladění vozu.

Ovládání automobilu usnadňuje progresivní posilovač řízení. Trochu nás překvapilo, že testovaná Cordoba ve výbavě Signo, není vybavena ABS.

Pochvalně můžeme mluvit o odhlučnění interiéru. Aerodynamický hluk je slyšet pouze ve vysokých rychlostech, kterých na našich silnicích při dodržování vyhlášky nedosáhnete. Motor při jízdě po městě tiše brouká, na dálnici však i toto brumendo utichne.

CENAZákladní model Seatu Cordoba s motorem 1.2 12V se prodává za 319 900 Kč. Nejlevnější vůz s dieselovým motorem 1.9 SDi vyjde na 373 900 Kč. Cordoba 1.9 TDi Signo je nabízena za 469 900 Kč. Cena testovaného automobilu je 522 000 Kč.

 konkurenti 

Seat Cordoba 1.9 TDI Signo

Škoda Fabia
1.9 TDI Comf.

Hyundai Accent 1.5CRDi
objem motoru (cm3) 1896 1896 1493
výkon (kW/k) 74/100 74/100 60/82
max.toč.
moment (Nm)
240 240 184
počet válců/ventilů 4/8 4/8 3/6
typ motoru přepl. vznět. přepl. vznět. přepl. vznět.
max. rychlost (km/h) 192 186 170
zrychlení 0-100 km/h (s) 11,1 11,6 14,0
spotřeba město/mimo město/kombin. (l/100 km) 6,4/
4,0/
4,9
6,4/
4,0/
4,9

7,2/
4,5/
5,5

nádrž (l) 45 60 45
rozměry d/š/v (mm) 4280/
1698/
1441
4222/
1646/
1449
4215/
1680/
1405
rozvor (mm) 2460 2462 2440
objem kufru při nesklop./ sklop. sedačky(l) 485/800* 438/789 321/859
rozměr pneumatik přední/zadní 195/50 R15 185/60 R14 185/60 R14
airbag řidiče/
spolujezdce
ano/ano ano/ano ano/ano
boční a hlavové airbagy ano/ne 8900/ne ****/ne
ABS/ESP 17000/40200** ano/17900

26900****/ne

El. ovl. okna vpředu/vzadu ano/ano ano/5000 ano/ano
klimatizace 34500*** 35000 aut. 34900 man.
záruka (roky) 2 2 3
cena v Kč (zákl. verze) 467 900 468 900 334 900
*Při naložení až po střechu pojme 1140 l.
** ABS+MSR+EDS+TCS+ESP
*** cena je za poloautomatickou klimatizaci. Automatická klimatizace "Climatronic" vyjde na 42000.
**** bezpečnostní sada ABS + EBD + boční bezp. vzduch. vaky.

Uprostřed masky trůní velké logo automobilky.

Vůz je dlouhý 4280 mm a rozvor má 2460 mm.

Přední světlomety jsou s čirou optikou.

Zadní světla připomínají italské automobily.

Mohutná záď vozu budí respekt.

Logo automobilky umístěné uprostřed kufru slouží k otevření zavazadelníku.

Masivní karoserie vyvolává pocit bezpečí.

Vstupní otvor do zavazadelníku je příliš malý.

Základní objem zavazadlového prostoru je 485 litrů.

Plasty použité v interieru působí lacině.

Palubní deska je strohá.

V interiéru zaujme dobře padnoucí malý tříramenný volant.

Přístroje jsou přehledné a dobře čitelné.

Sedadla jsou pohodlná i při jízdě na delší vzdálenosti, cestující vzadu však musí počítat s malým prostorem v oblasti kolen.

Motor poskytuje dostatečný výkon 100 koní.

Testovaný vůz poháněl přeplňovaný vznětový agregát vybavený systémem čerpadlo-tryska o objemu 1,9 litru.

Autoři:


Nejčtenější

Revoluce v kufru auta. Ministerstvo chystá změny v povinné výbavě

Test autolékárniček

Ministerstvo dopravy připravilo návrh na změny, které mají výrazně omezit povinnou výbavu aut. Od 1. října by tak už...

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...



Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Průvodkyně za volantem: policii zajímá, za kolik krav mě táta prodá

Průvodkyně za volantem Nela Přidálková najezdila desetitisíce kilometrů po...

Za poslední čtyři měsíce najela 21 tisíc kilometrů po Africe. Loni odřídila kolem 45 tisíc kilometrů po USA, sedm tisíc...

Další z rubriky

První jízda novým Fordem Focus. Zas jezdí skvěle a má zajímavou cenu

Ford Focus

Skvělé svezení za skvělou cenu, nový Ford Focus se zase povedl. Po dvaceti letech od uvedení přelomové první generace...

Nej auto na léto je bez střechy. V Mini mouchy vyšťouráte jen ze zubů

Mini Cabrio Cooper S

V době letních dovolených potkáváte na silnicích kvanta naložených kombíků s rakví na střeše. Češi hromadně migrují na...

Fiesta ST má teď tříválec a je komfortnější. Na dravosti jí to neubralo

Ford Fiesta ST

Fiesta ST patří mezi nasupenými nákupními taškami k těm nejzábavnějším. Dnes jsou právě malá auta, která vykrmili...

Najdete na iDNES.cz