Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Seat Cordoba: 100 koní opravdu není málo

  17:45aktualizováno  17:45
hodnocení iDNES 4,0/5 Seat Cordoba 1.9 TDi s motorem o výkonu rovných sto koní - to je další z testovaných vozů. Automobil nás zaujal příznivou spotřebou a překvapivě pružnou pohonnou jednotkou. Posádka se však musí smířit s některými nedostatky. VNĚJŠÍ VZHLED * INTERIÉR A KUFR * MOTOR A SPOTŘEBA JÍZDNÍ VLASTNOSTI * CENA

Patří mezi ně například méně místa pro kolena cestujících na zadních sedadlech nebo úzký nákladový prostor, který omezuje využití jinak velkého zavazadelníku.

VNĚJŠÍ VZHLEDSportovně střižená karoserie připomíná zejména zadní částí italské vozy. Není divu, vždyť na ní pracoval bývalý šéfdesignér Alfy Romeo, Walter de Silva. Největší podobnost najdeme u zadních kruhových světel s čirou optikou.

Může se hodit

Nabídka nových i ojetých automobilů Seat Cordoba www.automodul.cz

Rozporuplně působí příď vozu. Designérsky propracovaná přední část jako by patřila k jinému automobilu.

 hodnocení 

PLUSY
- ovladatelnost a jízdní vlastnosti
- pružný motor

- nízká spotřeba nafty

MINUSY
- lacině působící plasty v interieru
- špatně přístupný zavazadelník

Vzhled auta
Interiér a provedení
Zavazadelník
Odkládací plochy
Bezpečnost
Ovladatelnost a jízdní vlastnosti
Volba motoru
Spotřeba
Základní výbava
Poměr cena/užitek
Konečné hodnocení (průměr)

INTERIER A KUFRV interiéru zaujme malý tříramenný volant, krátká řadicí páka s imitací hliníku a velmi lacině působící šedé plasty, které jsou kombinovány s černou palubní deskou. Navíc je interiér až nezvykle strohý.

Ovládací prvky jsou dobře rozmístěny a tak je lze už po krátkém seznámení s vozem obsluhovat intuitivně. Přístroje jsou přehledné a dobře čitelné. Jejich velkým záporem je však červené podsvícení, které při dlouhé noční jízdě dráždí oči řidiče. V jejich záři navíc snadno zanikne rozsvícená varovná kontrolka červené barvy.

Sedadla jsou pohodlná i při jízdě na delší vzdálenosti, cestující vzadu však musí počítat s malým prostorem v oblasti kolen. Sedadlo řidiče je výškově nastavitelné. V kombinaci s výškově a podélně nastavitelným volantem tak vznikají pro řidiče ideální podmínky pro nalezení nejvhodnější polohy.

Zavazadlový prostor nabízí objem 485 litrů v základním uspořádání! Sklopením zadních sedadel se zavazadelník zvětší na 800 litrů. Mezi průměr jej sráží malý vstupní prostor. Průřez pro nakládání zavazadel totiž omezují blatníky a zadní nárazník.

MOTOR A SPOTŘEBATestovaný vůz poháněl přeplňovaný vznětový agregát vybavený systémem čerpadlo-tryska o objemu 1,9 litru. Motor nabízí výkon 74 kW (100 k) a dosahuje maximálního točivého momentu 240 Nm při 1800 až 2400 ot/min.

Přestože výrobcem udávané zrychlení z 0 na 100 km/h za 11,1 sekundy není nijak závratné, subjektivní pocit řidiče je díky celkovému naladění vozu poněkud jiný. Tady auto těží z výborně odstupňované pětistupňové manuální převodovky. Samotná řadicí páka má hladký a přesný chod, díky čemuž je radost s ní řadit.

S vozem jsme dosáhli maximální "tachometrové" rychlosti 202 km/h a nutno poznamenat, že ručička rychloměru sprintuje až ke 190, potom už není akcelerace tak výrazná, ale přesto se nad zmiňovaných 200 dostane až nečekaně rychle.

Kombinovaná spotřeba se v průběhu testu pohybovala okolo 5,5 litru na 100 km, což není mnoho vzhledem k tomu, že se s autem jezdilo převážně sportovně nebo v městském provozu. Výrobce udává spotřebu po městě 6,4 litru, mimo město 4 litry a v kombinovaném provozu 4,9 l/100 km.

JÍZDNÍ VLASTNOSTIVůz působí nečekaně dynamicky. Tužší nastavení podvozku sice něco málo ubírá na pohodlí cestujících, ale dovoluje ostré průjezdy zatáček. Motor v kombinaci s kvalitní převodovkou umožňuje rychlé a bezpečné předjíždění, brzdy jsou účinné a odpovídají sportovnímu ladění vozu.

Ovládání automobilu usnadňuje progresivní posilovač řízení. Trochu nás překvapilo, že testovaná Cordoba ve výbavě Signo, není vybavena ABS.

Pochvalně můžeme mluvit o odhlučnění interiéru. Aerodynamický hluk je slyšet pouze ve vysokých rychlostech, kterých na našich silnicích při dodržování vyhlášky nedosáhnete. Motor při jízdě po městě tiše brouká, na dálnici však i toto brumendo utichne.

CENAZákladní model Seatu Cordoba s motorem 1.2 12V se prodává za 319 900 Kč. Nejlevnější vůz s dieselovým motorem 1.9 SDi vyjde na 373 900 Kč. Cordoba 1.9 TDi Signo je nabízena za 469 900 Kč. Cena testovaného automobilu je 522 000 Kč.

 konkurenti 

Seat Cordoba 1.9 TDI Signo

Škoda Fabia
1.9 TDI Comf.

Hyundai Accent 1.5CRDi
objem motoru (cm3) 1896 1896 1493
výkon (kW/k) 74/100 74/100 60/82
max.toč.
moment (Nm)
240 240 184
počet válců/ventilů 4/8 4/8 3/6
typ motoru přepl. vznět. přepl. vznět. přepl. vznět.
max. rychlost (km/h) 192 186 170
zrychlení 0-100 km/h (s) 11,1 11,6 14,0
spotřeba město/mimo město/kombin. (l/100 km) 6,4/
4,0/
4,9
6,4/
4,0/
4,9

7,2/
4,5/
5,5

nádrž (l) 45 60 45
rozměry d/š/v (mm) 4280/
1698/
1441
4222/
1646/
1449
4215/
1680/
1405
rozvor (mm) 2460 2462 2440
objem kufru při nesklop./ sklop. sedačky(l) 485/800* 438/789 321/859
rozměr pneumatik přední/zadní 195/50 R15 185/60 R14 185/60 R14
airbag řidiče/
spolujezdce
ano/ano ano/ano ano/ano
boční a hlavové airbagy ano/ne 8900/ne ****/ne
ABS/ESP 17000/40200** ano/17900

26900****/ne

El. ovl. okna vpředu/vzadu ano/ano ano/5000 ano/ano
klimatizace 34500*** 35000 aut. 34900 man.
záruka (roky) 2 2 3
cena v Kč (zákl. verze) 467 900 468 900 334 900
*Při naložení až po střechu pojme 1140 l.
** ABS+MSR+EDS+TCS+ESP
*** cena je za poloautomatickou klimatizaci. Automatická klimatizace "Climatronic" vyjde na 42000.
**** bezpečnostní sada ABS + EBD + boční bezp. vzduch. vaky.

Uprostřed masky trůní velké logo automobilky.

Vůz je dlouhý 4280 mm a rozvor má 2460 mm.

Přední světlomety jsou s čirou optikou.

Zadní světla připomínají italské automobily.

Mohutná záď vozu budí respekt.

Logo automobilky umístěné uprostřed kufru slouží k otevření zavazadelníku.

Masivní karoserie vyvolává pocit bezpečí.

Vstupní otvor do zavazadelníku je příliš malý.

Základní objem zavazadlového prostoru je 485 litrů.

Plasty použité v interieru působí lacině.

Palubní deska je strohá.

V interiéru zaujme dobře padnoucí malý tříramenný volant.

Přístroje jsou přehledné a dobře čitelné.

Sedadla jsou pohodlná i při jízdě na delší vzdálenosti, cestující vzadu však musí počítat s malým prostorem v oblasti kolen.

Motor poskytuje dostatečný výkon 100 koní.

Testovaný vůz poháněl přeplňovaný vznětový agregát vybavený systémem čerpadlo-tryska o objemu 1,9 litru.

Autoři:




Nejčtenější

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Tuktuk Bajaj
Nejbizarnější motoristický zážitek je jízda tuktukem. Rád dělá kotrmelce

Byl to jeden z nejbizarnějších zážitků mého motoristického života, a to jsem jezdil už skoro se vším, co má čtyři kola. No jo, on má vlastně tuktuk jen tři,...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Kia Stinger
Žihadlo s pohonem zadních kol a šestiválcem je tady. Řídili jsme Stinger

Toto auto ukazuje, že to s automobilismem ještě není tak zlé. Má pohon zadních kol a pod kapotou podélně uložený benzinový šestiválec. Tahle kia je jedno z...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.