Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Seat Cupra GT - jede až 300 km/h

  11:26aktualizováno  11:26
Nejnovější "ostrý" Seat potvrzuje ambice španělské automobilky stát se nejsportovnější značkou koncernu VW. Další kreace, kterou má na svědomí tým Waltera de Silvy, nese označení Cupra GT.

Ve svém civilním provedení, na které se zákazníci mohou těšit koncem tohoto roku, bude  prohánět třeba i nové Lamborghini Gallardo.

Svezení ve více než čtyři a půl metru dlouhém sporťáku velmi agresivního vzezření si jako první budou moci vychutnat jezdci španělského seriálu okruhových závodů vozů GranTurismo.

Atraktivní "gé-téčko" působí velmi robustním dojmem: z mohutné "hmoty" vozu "nesměle" vystupuje malá kabina.

Předku dominuje velké logo automobilky a velké světlomety (samozřejmě xenonové), které zdůrazňují výraznou hranu oddělující přední kapotu od boků vozu.

Zadní části pak jednoznačně dominuje obří spojler, která má v tomto případě  (cupra GT má poháněnou zadní nápravu) své opodstatnění. Křídlu sekundují dvě koncovky výfuku a relativně malé světlomety trujúhelníkového tvaru. Výrazná hrana,  rámující celý zadek, dává vyniknout mohutným blatníkům zadních kol.

Při pohledu zboku zaujmou především mohutné otvory, zajišťující dostatečný přísun vzduchu k motoru umístěnému uprostřed a ohromná osmnáctipalcová pětipaprsková kola. Vzhůru otevírané dveře a vysoko umístěná zpětná zrcátka jsou pak už jen třešničkou na dortu.

Za zády pilota najdeme třílitrový šestiválec do "V" který si inženýři Seatu vypůjčili od sbratřeného Audi. Motor disponující systémem přeplňování Biturbo poskytuje více než dostatečný výkon 500 koní. O co nejefektivnější přenesení síly na vozovku se stará sekvenční šestistupňová převodovka.

Mluví se i o pohonu všech kol systému Quattro a převodovce se dvěma synchronizovanými spojkami.

"Nadupaný" Seat dokáže, v závislosti na použitých převodech, pelášit rychlostí až 295 km/h. Z 0 na 100 pak pilota vystřelí za 4,2 sekundy.

Výkonému agregátu sekundují výkoné brzdy s chlazenými kotouči obřích rozměrů (378 a 355 mm).

Nezávislé zavěšení kol s dvojitýmí lichoběžníkovými rameny ve spolupráci s tlumiči Öhlins zaručují přesné a bezpečné ovládání vozidla v mezních situacích. Nezanedbatelnou roli hrají i velmi nízko položené těžiště a nízká hmotnost celého vozu.

K vyjímečným jízdním vlastnostem přispívají bezesporu i kvalitní materiály. Na rám vozu u Seatu použili materiál oblíbený u Audi - hliník. Konstrukce je tak dostatečně tuhá a lehká. Na karoserii je pak použit materiál z uhlíkových vláken.

Skelet karoserie tvoří tři základní části, které ve spojení zajišťují požadovanou tuhost Cupry. Přední části dominuje mohutný příčný nosník umístěný ve výšce palubní desky a hrany předního skla. Střední část tvoří dva podélné nosníky "spolupracující" se zadní částí konstrukce. Ta je tvořena sérií vzpěr zajišťujících vzájemné rozložení sil. V neposlední řadě má též za úkol dostatečně zpevnit zadní nápravu. 

Seat Cupra GT

Motor V6 přeplňovaný šestiválec biturbo
Uložení motoru uprostřed
Hnaná náprava zadní
Zdvihový objem 2 995 ccm
Vrtání x zdvih 82,5 x 92,8 mm
Max. výkon 368 kW / 500 koní
Kroutící moment 600 Nm při 5 250 otáčkách/min
Maximální rychlost 295 km/h
Zrychlení 0-100 km/h 4,2 s
Převodovka šestistupňová sekvenční
Délka 4 562 mm
Šířka 2 100 mm
Výška 1 190 mm
Rozvor 2 650 mm
Rozchod vpředu/vzadu 1 843 / 1 818 mm
Pneumatiky přední 265/35 ZR18
Pneumatiky zadní 285/35 ZR18
Brzdy kotoučové s vnitřním chlazením
Průměr brzdových kotoučů 378 mm vpředu / 355 mm vzadu
Hmotnost 1 100 kg
Součinitel odporu vzduchu Cx=0,32

Seat Cupra GT

Seat Cupra GT

Seat Cupra GT - zezadu

Seat Cupra GT - profil

Seat Cupra GT - shora

Seat Cupra GT - čelní pohled

Autoři:




Nejčtenější

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Mercedes 160 Blue Efficiency
Mercedes 160 Blue Efficiency

r.v. 2011, naj. 153 342 km, benzín
152 900 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.