Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Seat Cupra GT - jede až 300 km/h

  11:26aktualizováno  11:26
Nejnovější "ostrý" Seat potvrzuje ambice španělské automobilky stát se nejsportovnější značkou koncernu VW. Další kreace, kterou má na svědomí tým Waltera de Silvy, nese označení Cupra GT.

Ve svém civilním provedení, na které se zákazníci mohou těšit koncem tohoto roku, bude  prohánět třeba i nové Lamborghini Gallardo.

Svezení ve více než čtyři a půl metru dlouhém sporťáku velmi agresivního vzezření si jako první budou moci vychutnat jezdci španělského seriálu okruhových závodů vozů GranTurismo.

Atraktivní "gé-téčko" působí velmi robustním dojmem: z mohutné "hmoty" vozu "nesměle" vystupuje malá kabina.

Předku dominuje velké logo automobilky a velké světlomety (samozřejmě xenonové), které zdůrazňují výraznou hranu oddělující přední kapotu od boků vozu.

Zadní části pak jednoznačně dominuje obří spojler, která má v tomto případě  (cupra GT má poháněnou zadní nápravu) své opodstatnění. Křídlu sekundují dvě koncovky výfuku a relativně malé světlomety trujúhelníkového tvaru. Výrazná hrana,  rámující celý zadek, dává vyniknout mohutným blatníkům zadních kol.

Při pohledu zboku zaujmou především mohutné otvory, zajišťující dostatečný přísun vzduchu k motoru umístěnému uprostřed a ohromná osmnáctipalcová pětipaprsková kola. Vzhůru otevírané dveře a vysoko umístěná zpětná zrcátka jsou pak už jen třešničkou na dortu.

Za zády pilota najdeme třílitrový šestiválec do "V" který si inženýři Seatu vypůjčili od sbratřeného Audi. Motor disponující systémem přeplňování Biturbo poskytuje více než dostatečný výkon 500 koní. O co nejefektivnější přenesení síly na vozovku se stará sekvenční šestistupňová převodovka.

Mluví se i o pohonu všech kol systému Quattro a převodovce se dvěma synchronizovanými spojkami.

"Nadupaný" Seat dokáže, v závislosti na použitých převodech, pelášit rychlostí až 295 km/h. Z 0 na 100 pak pilota vystřelí za 4,2 sekundy.

Výkonému agregátu sekundují výkoné brzdy s chlazenými kotouči obřích rozměrů (378 a 355 mm).

Nezávislé zavěšení kol s dvojitýmí lichoběžníkovými rameny ve spolupráci s tlumiči Öhlins zaručují přesné a bezpečné ovládání vozidla v mezních situacích. Nezanedbatelnou roli hrají i velmi nízko položené těžiště a nízká hmotnost celého vozu.

K vyjímečným jízdním vlastnostem přispívají bezesporu i kvalitní materiály. Na rám vozu u Seatu použili materiál oblíbený u Audi - hliník. Konstrukce je tak dostatečně tuhá a lehká. Na karoserii je pak použit materiál z uhlíkových vláken.

Skelet karoserie tvoří tři základní části, které ve spojení zajišťují požadovanou tuhost Cupry. Přední části dominuje mohutný příčný nosník umístěný ve výšce palubní desky a hrany předního skla. Střední část tvoří dva podélné nosníky "spolupracující" se zadní částí konstrukce. Ta je tvořena sérií vzpěr zajišťujících vzájemné rozložení sil. V neposlední řadě má též za úkol dostatečně zpevnit zadní nápravu. 

Seat Cupra GT

Motor V6 přeplňovaný šestiválec biturbo
Uložení motoru uprostřed
Hnaná náprava zadní
Zdvihový objem 2 995 ccm
Vrtání x zdvih 82,5 x 92,8 mm
Max. výkon 368 kW / 500 koní
Kroutící moment 600 Nm při 5 250 otáčkách/min
Maximální rychlost 295 km/h
Zrychlení 0-100 km/h 4,2 s
Převodovka šestistupňová sekvenční
Délka 4 562 mm
Šířka 2 100 mm
Výška 1 190 mm
Rozvor 2 650 mm
Rozchod vpředu/vzadu 1 843 / 1 818 mm
Pneumatiky přední 265/35 ZR18
Pneumatiky zadní 285/35 ZR18
Brzdy kotoučové s vnitřním chlazením
Průměr brzdových kotoučů 378 mm vpředu / 355 mm vzadu
Hmotnost 1 100 kg
Součinitel odporu vzduchu Cx=0,32

Seat Cupra GT

Seat Cupra GT

Seat Cupra GT - zezadu

Seat Cupra GT - profil

Seat Cupra GT - shora

Seat Cupra GT - čelní pohled

Autoři:


Nejčtenější

Revoluce v kufru auta. Ministerstvo chystá změny v povinné výbavě

Test autolékárniček

Ministerstvo dopravy připravilo návrh na změny, které mají výrazně omezit povinnou výbavu aut. Od 1. října by tak už...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....



Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Další z rubriky

V Praze spustili sdílení mikroautíček. Zaparkujete je i zadkem k chodníku

Sdílená autíčka Revolt. Povšimněte si maličkého otevíracího "subokénka"...

Dvě sedačky, malinkatý zavazadlový prostor a okénko jak na poště. Společnost Revolt v Praze zahájila „carsharing“...

Toyota má nový královský sedan, který neznáte. Teprve třetí za 50 let

Toyota Century

Se značkou Toyota si v Evropě málokdo spojuje luxusní limuzíny s velkými motory. Pro nás je to značka s dobrým poměrem...

Autofotka týdne: Nejkrásnější a nejrychlejší Aston Martin

Aston Martin DBS Superleggera

Aston Martin představuje speciální provedení svého modelu DBS. Superleggera je další novinkou, kterou ikonická britská...

Najdete na iDNES.cz