Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Seat Ibiza dvacetiletý

  16:13aktualizováno  16:13
Dvacet svíček sfoukl na narozeninovém dortu Seat Ibiza. Právě před dvaceti lety se na mezinárodním autosalonu v Paříži veřejnosti poprvé představil nový Seat Ibiza. Dnes už z autosalonů vyjíždí jeho pátá generace.
Pět generací Seatu Ibiza

Pět generací Seatu Ibiza | foto: Seat

Tu první, představenou v roce 1984 oblékl slovutný italský designér Giorgietto Giugiaro.

Hranaté malé auto nebylo jen prostředkem pro přesun z bodu A do bodu B, na jeho motoru a podvozku totiž zapracovali odborníci od Porsche.

Od uvedení Ibizy první generace až doposud bylo vyrobeno více než 3,3 milionu ibiz. Ta vůbec první sjela z výrobní linky závodu SEAT Zona Franca v Barceloně 27. dubna 1984.

Druhá o něco kulatější generace, nastoupila v roce 1991. Seat vyrobil téměř 1,3 milionu vozů obou generací, čímž překonal rekord až dosud nejpopulárnějšího modelu španělské automobilky, kterým byl licenčně vyráběný Fiat 127.

V roce 1993 byl slavnostně otevřen závod v Martorellu, z jehož linek začaly sjíždět Ibizy třetí generace. Seat si rozvzpomněl na sportovní ambice a uvedl Ibizu Cupra, která se stala nejsportovnější verzí malého Seatu.

Čtvrtá generace se představila v květnu roku 1999 na autosalonu v Barceloně. Od roku 1993 do roku 2001 vyrobil Seat celkem více než 1,5 milionu ibiz třetí a čtvrté generace.

Na autosalonu v Bologni se v roce 2001 představila ibiza páté generace, které se dosud vyrobilo přes 530 tisíc kusů.

Autoři: ,




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.