Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Seat láká na novou cordobu

  12:22aktualizováno  12:22
I španělská automobilka se již za necelý měsíc pochlubí na pařížském autosalonu novým modelem. Podzimní premiéru v městě nad Seinou zažije druhá generace cordoby, o níž Španělé zveřejnili některé informace a také první fotografie.

Nová cordoba - tak jako její první generace - vychází z modelu ibiza. Přední tvář cordoby je tradičně stejná jako u její menší sestry, stejný s ibizou je i rozvor či šířka. Tyto údaje v porovnání s předchozím modelem mírně narostly. Zajímavě, též ve stylu ibizy, je řešena zadní partie nové cordoby. Baculatý zavazadlový prostor protínají úzké koncové svítilny.

A právě za zadními sedadly se nachází hlavní překvapení novinky. Zavazadelník má totiž nově pojmout ještě o třicet litrů více, než tomu bylo u předchozí verze, a jeho základní objem má činit 485 litrů. Velikost kufru, který je v porovnání s hlavním konkurentem Škodou Fabia sedan o padesát litrů větší,  se tak jednoznačně stane největší výhodou jinak poměrně těsného vozu.

Seat již zveřejnil první informace o paletě motorů. Ta zatím zahrnuje pouze tři jednotky, ale do budoucna lze očekávat její rozšíření. V základní verzi bude k dispozici známá zážehová čtrnáctistovka s výkonem 55 kW (75 koní). Poté následuje turbodiesel 1,9 TDi se 74 kilowatty (100 k). Vrchol nabídky představuje špičkový diesel stejného obsahu, ale s výkonem zvýšeným na 96 kilowatt (130 koní).

Autor:




Nejčtenější

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Ford Transit 2.2 L1H1...
Ford Transit 2.2 L1H1...

r.v. 2011, naj. 155 000 km, diesel
289 190 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.