Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Španělský fešák má rodinné povinnosti. Seat Leon jako kombík ST

aktualizováno 
Leon se zdá být dobrým lékem na potíže Seatu. Prodeje s novou generací stěžejního modelu rostou, a to ještě španělská značka vlastněná Volkswagenem "přitopí pod kotlem" kombíkovou verzí. Premiérově se představí v půlce září na autosalonu ve Frankfurtu.

Seat Leon ST | foto: Seat

Leon kombi dostal označení ST, to znamená Sport Tourer. Narostl přes čtyři a půl metru (přesně 454 cm) a naloží 587 litrů nákladu (při sklopených zadních sedadlech až 1 470). Je to už třetí karosářská verze leonu, v seatárnách zaparkuje vedle tří a pětidveřového hatchbacku. 

Kombíková varianta modelu Leon se představuje vůbec poprvé, v předchozích dvou generacích to byl vždycky jen hatchback (v případě té druhé velmi extravagantní). Praktické protažené karoserie, díky kterým auto splní většinu požadavků na rodinný kočár, mají rádi hlavně Evropané. Kombíky se vlastně mimo Evropu moc neprodávají, třeba japonské značky si často dvakrát rozmyslí, než začnou investovat prostředky a energii do jejich vývoje. Mazda třeba tvrdí, že se jí spíš vyplatí postavit Mazdu 3 sedan, kterou udá všude jinde na světě než stavět pro malý (a stále víc se zmenšující) evropský trh kombík.

Seat Leon ST

Třetí generace Seatu Leon stojí na modulární platformě MQB koncernu Volkswagen. Zcela nový technický základ, který využívají také koncernoví příbuzní Volkswagen Golf a Škoda Octavia umožňuje také montáž moderních prvků, například adaptivního tempomatu nebo elektronicky řízených tlumičů. Rozvor kratších verzí leonu 2,636 metru se nemění, kombíková záď auto natáhla o 27 centimetrů. 

Fotogalerie

Kombíkový leon dorazil z této trojice jako poslední. Kombíková octavia se prodává od března, Golf Variant vstoupil do prodeje minulý měsíc. Oba modely mají o něco větší kufr (23 a 18 litrů), škodovka je delší o 11 a volkswagen o dva centimetry.

Také leon dostává systém sklápění sedadel ze zavazadlového prostoru jednoduchým zatažením za páčku. Nechybí dvojité dno kufru, pro převoz dlouhých věcí se hodí sklopné opěradlo spolujezdce.

Na českém trhu bude v ceníku šest motorů. Přeplňovaný benzinový přímovstřikový čtyřválec 1.2 TSI ve dvou verzích o výkonu 63 kW (86 k), resp. 77 kW (105 k). O dvě deci větší 1.4 TSI s výkony 90 kW (122 k) a 103 kW (140 k) a na vrcholu nabídky zážehových jednotek stojí čtyřválec 1.8 TSI, který má v modelu FR výkon 132 kW (180 k) a maximální točivý moment 250 Nm.

Seat Leon ST
Seat Leon ST

Vznětová TDI mají objem 1,6 a dva litry. První má výkon 66 kW (90 k) a točivý moment 230 Nm, druhý 110 kW (150 k) a 320 Nm. 

Moderní technice vděčí leon i za nízkou hmotností. Leon ST váží v základní verzi 1 233 kilogramů, oproti pětidveřovému hatchbacku je to jen o 45 kilo navíc.



Nejčtenější



Další z rubriky

Hummer H1 se vrací, je pekelně drahý a výkonný

Hummer H1 Mil-Spec Automotive

Hummery se už dávno neprodávají, ekonomická krize je poslala do automobilového důchodu. Přesto můžete mít takřka...

VIDEO: Škodu Kodiaq RS trénuje v Zeleném pekle legendární závodnice

Škoda Kodiaq RS při testech na severní smyčce okruhu Nürburgring

Je jen málo žen, které umí jezdit na nejslavnějším okruhu světa, německém Nürburgringu, jako Sabine Schmitzová. Německá...

BMW má zase superkupé. Českou cenu má zatím jen diesel za 2,7 milionu

BMW 8 2018

BMW začne na podzim prodávat velké luxusní kupé řady 8, která se tak vrací do hry po téměř dvaceti letech, kdy se...

Najdete na iDNES.cz