Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Seat: MPV tvary nového toleda

  8:26
"Proč má mít velké auto klasickou vizáž," řekli si před nějakou dobou u Renaultu. A postavili avantime a vel Satis. MPVtvary se zalíbily také u Seatu a po menší altee přichází na svět velké toledo. Malým autům říkáme nákupní tašky. Toledo je spíše taška velká a sportovní. Na jednu stranu praktická, na druhou stranu hýřící dynamikou a energií.

Velké auto klasických tvarů nabízí kdekdo, ale netradiční koktejl proporcí velkoprostorového auta a dynamických a rychlých křivek umí namíchat právě Walter de Silva - designérský kouzeník, který momentálně hájí barvy španělské automobilky.

Studie pojmenovaná Seat Toledo Prototipo je jedním z trháků autosalonu, který probíhá na "domácí půdě" Seatu, v Madridu. Uhrančivost a temperament mu upřít nelze.

Liftbackové tvary předchozích toled jsou minulostí, letos a příští rok budou "frčet" jednolité tvary, doplněné sexy křivkami. Toledo prototipo jich má na rozdávání.

Bez jednoho centimetru pětimetrové auto obléklo dvoubarevný obleček, který zvýrazní křivky, opticky potlačí objemy (tip pro dámy)  a  dodá na eleganci.

A jaké že barvy pro nás na letošní podzim/zimu, kdy by mělo nové toledo předvést svou finální podobu, u Seatu připravili? Podle Španělů bude "v kurzu" stříbrošedá a bronzová. 

Doplňme ještě ostatní míry: 1,77 metru délky a 1,58 metru výšky.

Při obcházení auta si mimo jiné všimneme 19 palcových kol, které obouvají botky o velikosti 235/35. Ani ostatní detaily by neměly ujít pozornosti pečlivého diváka.

Až se přestaneme kochat nápaditým a netradičním vzhledem, zavítáme dovnitř auta. Interiér přebírá koncept menší sestřičky altey.

Kombinace hnědooranžové kůže a šedočerných plastů působí vesele a moc si rozumí s barevností karoserie. Tvarování předních sedadel je hodno spíše sportovněji zaměřených aut. Možná tím chce seat naznačit, jak bude nové toledo jezdit.

Seat Altea: velký malý vůz

Zadní sedadla je možné posouvat dopředu, polohovat se dají také jejich opěradla. Při sklopení zadních sedadel vznikne rovná podlaha a kufr z původních 500 litrů objemu citelně naroste (na kolik, to Seat prozatím neprozradil).

Zavazadelník má dvojité dno, do kterého se dají schovat i relativně velké věci, které nechceme nechat na pospas nenechavcům. Dvojité dno má i kryt zavazadlového prostoru, do něj schováme třeba výstražný trojúhelník, nebo reflexní vestu.

Až  nás přestane bavit dívat se na sedmipalcové displeje přehrávače DVD (televize, videokamery, playstationu...), umístěné v opěrkách hlavy, zvedneme hlavu a můžeme sledovat  film ze všech nejkrásnější a nejpoutavější. Přes 7 milimetrů tlusté střešní okno zabírající téměř celou plochu střechy uvidíme nebe.

Madridský koncept ukrývá pod kapotou dvoulitrový zážehový motor, vybavený technologií FSI, s výkonem 150 koní (110 kW při 6000 ot.). Maximální točivý moment 200 Nm přenáší na přední kola manuální šestistupňová převodovka.

Všechna kola mají nezávislé zavěšení, přední náprava je typu McPherson. Zajímavý je posilovač řízení, který mění svou charakteristiku v závislosti na rychlosti jízdy a rychlosti jakou točíme volantem.

Z technických lahůdek zmiňme ještě alespoň bixenonová světla, která nejen že vidí za roh a nastavují tok světla podle zatížení auta, ale také se dynamicky přizpůsobují jízdním podmínkám a regulují nasměrování světel při brzdění a akceleraci.

Kombinace hnědo-oranžové kůže a šedočerných plastů působí vesele a moc si rozumí s barevností karoserie.

Tvarování předních sedadel je hodno spíše sportovněji zaměřených aut. Možná tím chce seat naznačit, jak bude nové toledo jezdit.

Přes 7 milimetrů tlusté střešní okno zabírající téměř celou plochu střechy uvidíme nebe.

Kufr má v základní konfiguraci objem 500 litrů.

Dvojité dno má i kryt zavazadlového prostoru, do něj schováme třeba výstražný trojúhelník, nebo reflexní vestu.

Zavazadelník má dvojité dno, do kterého se dají schovat i relativně velké věci, které nechceme nechat na pospas nenechavcům.

Při sklopení zadních sedadel vznikne rovná podlaha.

Studie pojmenovaná Seat Toledo Prototipo je jedním z trháků autosalonu, který probíhá na "domácí půdě" Seatu, v Madridu.

Velké auto klasických tvarů nabízí kdekdo, ale netradiční koktejl proporcí velkoprostorového auta a dynamických a rychlých křivek umí namíchat právě Walter de Silva.

Liftbackové tvary předchozích toled jsou minulostí, letos a příští rok budou "frčet" jednolité tvary doplněné sexy křivkami.

Při obcházení auta si také všimneme 19 palcových kol, které obouvají botky o velikosti 235/35.

Interiér přebírá koncept menší sestřičky altey.

Autoři: ,
  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Největší mýty o zubní hygieně, kvůli kterým si můžete zničit chrup

Možná si myslíte, že se v péči o zuby orientujete dost dobře, přesto v této oblasti stále ještě existuje spousta...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...