Seat Ibiza Cupra Concept

Seat Ibiza Cupra Concept | foto: Seat

Ostrá Ibiza Cupra dostala novou tvář, 180 koní zůstává

  • 19
Seat se v Pekingu pochlubil faceliftem nejostřejšího malého modelu Ibiza Cupra. Auto dostalo novou tvář po vzoru celé modelové řady. Pod kapotou bude i nadále hučet maloobjemový turbomotor s 132 kW. Do prodeje se novinka dostane až koncem roku.

Pro premiéru konceptu Ibiza Cupra si Seat vybral pekingský autosalon. V Číně značka teprve začíná, na rozdíl od výborně etablovaného mateřského Volkswagenu a stále mohutněji rostoucí Škody. Momentálně Seat prodává na čínském trhu jen model Leon, a tak se mu nová ostrá Ibiza bude hodit pro uvedení modelové řady na trh.

Prozatím je představená Ibiza Cupra pouze konceptem, ale je jasné, že finální produkt se bude lišit minimálně, jestli vůbec nějak. Sériovost z auta přímo čiší. Výrobce ale zatím neuvádí, kdy přesně se novinka začne prodávat a kolik bude stát. Je ale málo pravděpodobné, že by se cenovka výrazně odlišovala od té u předfaceliftové verze. A za tu si Seat účtoval v základním provedení 550 tisíc korun.

Seat Ibiza Cupra Concept

Facelift se odehrává v intencích změn, kterými prošla celá modelová řada. Nové jsou přední světlomety (stejné i pro "obyčejnější" model FR) s LED pro denní svícení, nová je kapota s prolisy a jiný je i přední nárazník. Na zádi se změnila optika svítilen, a toť z vnějšku vše. Koncept vystavil Seat v pro něj tradiční ostré žlutooranžové barvě a stejně barevné detaily použil i v interieru.

Ještě méně změn proběhlo v interieru, který je ale stále moderní. Aby také ne, když od premiéry této generace ibizy uběhly jen necelé čtyři roky. Nový volant má jinak řešená ramena, odlišná jsou i pádla pro řazení pod volantem. Pozměněný je i panel autorádia a stejně jako pro jiné verze Ibizy je nyní k dispozici odnímatelná dotyková navigace, která umí zobrazovat i údaje z palubního počítače.

S motorem Seat neexperimentoval a nechal v cupře osvědčený přeplňovaný motor 1,4 TSI s výkonem 132 kW (180 k) a točivým momentem 250 Nm. Převodovka je sedmistupňová automatická DSG a standardem bude i elektronická uzávěrka diferenciálu XDS.

Nové oči pro seat

Jak jezdí 150koňový kombík Ibiza ST FR ČTĚTE ZDE

Poměrně rychlý facelift nejmenší modelové řady Ibiza ohlásil Seat začátkem letošního roku. A už nyní se faceliftované běžné verze včetně kombíku dostávají do prodeje. Pro Seat je nejmenší model momentálně klíčovým zbožím. Ostatní modelové řady jsou už poměrně zastaralé, a to se jim prodejně moc nedařilo ani jako novinkám. Naopak ibiza se prodává stále velmi dobře, i proto takový důraz, aby model vypadal stále co nejlépe.