Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Seat chystá na příští rok novou ibizu a malý crossover jménem Arona

  16:39aktualizováno  16:39
Paříž (Od zpravodaje iDNES.cz) - Automobilka Seat se chystá příští rok vstoupit do segmentu malých crossoverů, kam plánuje o rok později zamířit i sesterská Škoda Auto. Seat Arona, který bude mít délku kolem 4,2 metru, se bude vyrábět Barceloně.

Seat Ateca X-Perience | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

„Po letošní premiéře modelu Ateca bude v roce 2017 následovat modernizovaný Leon, uvedení páté generace modelu Ibiza a ofenzivu završí debut v segmentu crossoverů s novým modelem Seat Arona,“ uvedl předseda představenstva Seatu Luca de Meo.

Na autosalonu v Paříži Seat představil terénní verzi svého SUV Ateca, které se vyrábí v závodě Škody v Kvasinách, pod označením X-Perience.

Fotogalerie

Seat se stejně jako Škoda chce zaměřit na kategorii SUV a z nich odvozených crossoverů. Kromě Arony a Atecy, která je dvojčetem chystané druhé generace Škody Yeti, se ještě spekuluje o tom, že Seat představí protějšek modelu Kodiaq. Ten má v Paříži premiéru (více čtěte zde). Arona bude patřit mezi malé crossovery, čeká se, že auto bude dlouhé přibližně 4,2 metru (délka dnešní Škody Yeti) a bude mít pouze pohon předních kol.

Seat očekává, že rok 2016 uzavře s kladným hospodářským výsledkem. V prvním pololetí dosáhl provozního zisku 93 milionů eur (zhruba 2,5 miliardy korun), což znamená meziroční zvýšení o 77 procent. Do srpna dodal zákazníkům 277 100 vozů.

Autoři: ,




Nejčtenější

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Další z rubriky

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Mluvčí ÚAMK Petr Vomáčka (vlevo) a odborník na problematiku emisí Libor...
ROZSTŘEL: Za problémy s filtry pevných částic může zanedbaná údržba

Ovzduší znečišťuje také doprava. Mezi nejnebezpečnější znečišťovatele patří naftová auta s poškozenými či odstraněnými filtry pevných částic. Proč je auta mají...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.